Start > Körkortsforum > Uppkörning Jakobsberg

Uppkörning Jakobsberg

gästur 2018-05-24 10:28 ! Citera #
Hej, har bokat uppkörning i Jakobsberg, vilka bilar (manuell) har de?
Daniel 2018-05-24 10:37 ! Citera #
Jakobsberg: Volvo V40 (manuell) och V60 (manuell), VW Golf (manuell), VW Passat (manuell)
du ser här- https://www.trafikverket.se/korkort/ovrigt/trafikverkets-bilar/
Gäst 2018-07-16 11:23 ! Citera #
Jag ska göra mm uppkörning i Jakobsberg jag undrar vilka automat bilar har de och vilka väger kör de på nu på tiden 2018, jag är lite nervös på grund av deras fordon.
Gäst 2018-07-16 12:06 ! Citera #
Gäst 2018-07-16
Jag ska göra mm uppkörning i Jakobsberg jag undrar vilka automat bilar har de och vilka väger kör de på nu på tiden 2018, jag är lite nervös på grund av deras fordon.
Kan du köra så spelar inte bilen någon som helst roll...
Och vilken väg dom kör spelar inte heller någon roll, du ska klara av alla sorters vägar..
Gäst 2018-07-16 12:54 ! Citera #
Körde upp i deras V60...superskön bil.

Övningskört en Polo 2016 ett par år...

Så oroa dig inte.....

Var nervös som du inför vilken bil..

Det ger med sig ;)
Gäst 2018-07-16 14:43 ! Citera #
Tack så mycket för tips :D :)
Mryam 2019-02-11 21:39 ! Citera #
Hej!
Jag ska göra uppkörning i Järfälla o vill ha lite tips om området .
Gäst 2019-02-12 09:31 ! Citera #
Vet inte vad för tips du menar.

Körde själv upp i Jakan.

Mkt cirkulationer, stora och små, motorvägskörning och körning villa/bostadsområden.....fickparkering/alt backa in i ficka på parkeringsplats.

Thats about it för mig då jag körde upp där.
Börje Kugg 2019-02-12 11:58 ! Citera #
”Jag ska göra mm uppkörning i Jakobsberg jag undrar vilka automat bilar har de och vilka väger kör de på nu på tiden 2018, jag är lite nervös på grund av deras fordon.”

Jag tror du vänjer dig snabbt vid en ny automatväxlad bil, gäller känna hur mycket gas du ska ge och hur bromsen tar, det lär du dig.

Åk och kolla runt Trafikverket i Jakobsberg innan så har du en bild kring vart du kan få köra. Motorväg, rondeller, gator med högerregeln och sväng från landsväg är vanligt.
Gäst 2019-02-12 17:41 ! Citera #
Jag körde upp i Jakobserg, fick ta höger direkt vid trafikverket, du kommer till en liten cirkulationsplats, ganska knepig om de är rusningstrafik mycket bilar som vill in. Sen till E18 ut på motorvägen, fick riktning mot sollentuna, sen riktning mot barkarby, köra inne i barkarby centrum. Håll koll på skyltar och gående. Finns vissa väger där man tror att man får köra in så håll koll på skyltarna. Sen finns de en påfart som är väldigt kurvig så tänk på hastigheten o inte gasa upp för snabbt.

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo