Start > Körkortsforum > Uppkörning Jakobsberg

Uppkörning Jakobsberg

C.a 2014-06-01 09:27 ! Citera #
Du bokar det innan när du bokar körtid och ort.
Artie 2014-06-17 19:17 ! Citera #
Har gjort en uppkörning i Jakobsberg. Veddesta, Enköpingsvägen, Sollentuna, Barkarby och tillbaka. Missade på att jag gick ut till höger för att undvika att få en mötande bil i fronten då den gjorde en galen omkörning in på min sida strecket. Hamnade därmed snett för en sväng och fick underkänt på hela skiten. Frågade om det var generellt fel jag gjorde, dvs galna placeringar. Nej, du kör bra men du missbedömde den situationen så tyvärr... Grejen var att hon SÅG inte ens situationen. Hon erkände att hon såg inte den tokiga omkörningen men hörde hur de andra bilarna tutade. Jag vill bli en säker förare men om man ska bedömas i sin helhet så vill man ju gärna att det är mer än sånt här man åker på.........nästa gång ska jag ta mötande bil i fronten eller hur tänkte hon??

Så nu i sommar kör jag på lämpet med min man, finns inga lediga tider förrän i augusti och då har mitt teoriprov gått ut. Det är bara att börja om igen......
Gäst 2014-06-18 09:31 ! Citera #
Ah såg i statistiken att Jakobsberg godkänner minst i HELA Sverige! 40 procent!
Konstigt att det ska vara så mkt sämre förare just i Jakan :lol:
flisan 2014-07-06 20:43 ! Citera #
Artie
Har gjort en uppkörning i Jakobsberg. Veddesta, Enköpingsvägen, Sollentuna, Barkarby och tillbaka. Missade på att jag gick ut till höger för att undvika att få en mötande bil i fronten då den gjorde en galen omkörning in på min sida strecket. Hamnade därmed snett för en sväng och fick underkänt på hela skiten. Frågade om det var generellt fel jag gjorde, dvs galna placeringar. Nej, du kör bra men du missbedömde den situationen så tyvärr... Grejen var att hon SÅG inte ens situationen. Hon erkände att hon såg inte den tokiga omkörningen men hörde hur de andra bilarna tutade. Jag vill bli en säker förare men om man ska bedömas i sin helhet så vill man ju gärna att det är mer än sånt här man åker på.........nästa gång ska jag ta mötande bil i fronten eller hur tänkte hon??

Så nu i sommar kör jag på lämpet med min man, finns inga lediga tider förrän i augusti och då har mitt teoriprov gått ut. Det är bara att börja om igen......



Ring t trafikverket varje dag så ska du se att du hittar en tidigare tid.. folk bokar av hela tiden! jag kuggade i fredags å fick tid imorrn (måndag).. lycka till!
C.a 2014-07-06 21:51 ! Citera #
Lycka till imorgon
flisan 2014-07-07 12:54 ! Citera #
C.a
Lycka till imorgon

Jag klarade det!!! jag tycker att det var superenkelt att köra upp i jakobsberg.. fick köra till barkaby, följa skyltar, in på en parkwring och backa in och sen ut på e4 mot enköping, av motorvägwn och på igen tillbaka mot körskolan!

underbar trafikinspektör också!!
Gäst21424 2014-08-05 19:23 ! Citera #
flisan

Jag klarade det!!! jag tycker att det var superenkelt att köra upp i jakobsberg.. fick köra till barkaby, följa skyltar, in på en parkwring och backa in och sen ut på e4 mot enköping, av motorvägwn och på igen tillbaka mot körskolan!

underbar trafikinspektör också!!


Grattis. Får jag bara fråga vilken trafikskola du körde hos i jakan?
Emelie 2014-08-06 17:01 ! Citera #
Jag körde upp i Jakobsberg idag, (igår skrev jag teorin 60/65.)

Uppkörningen klarade jag. Alla säger ”hoppas ni inte få en kärring”. Men jag fick en uuuurgullig tjej som jag inte kommer ihåg namnet på, hon var väldigt lugnande och jag fick göra allt i min egen takt.

Skulle kolla handbromsen, styrservot och bromsservot. Glömde hur man kollade bromsservot, men hon sa att ”okej, men då tar vi och kontrollerar oss på körningen”. Under tiden kom jag på hur man kollade bromsen, då sa hon att vi kunde kolla den när vi kom tillbaka.

Eftersom jag bor nära, så sa hon ”kör hemåt då”. Så körde i princip hem och backade runt ett hörn. Efter det åkte vi en liten bit på E18 mot Enköping och ner igen direkt mot Jakobsberg.

Hon sa själv att dom inte har några ”speciella slingor” som dom kör, utan dom kör olika i princip alltid(!!!!!)

Jag glömde dock att ta upp min backspegel efter jag hade backat runt hörnet,men kom på det efter några meter och fixade till det. Trodde jag hade kuggat då, så efter det antog att jag redan kuggat så körde väldigt chill efter det vilket ledde till att jag blev GODKÄND! :D Trodde jag verkligen inte…!

Så…ANDAS, ta det chill och har inga förutfattade meningar, jag ville jättegärna ha en kille när jag kom dit. Men kunde verkligen inte fått en bättre kontrollant, lugn, pedagogisk, fick en avslappnad och pratade lagom : :D

Det är verkligen inte så hemskt som man tror, dom sitter inte och skriver under tiden heller, utan har en platta där man får se områdena dom kontrollerar. Och min inspektör började inte hålla på med den tills vi kom tillbaka till parkeringsplatsen = skönt.
Gäst 2014-08-06 21:29 ! Citera #
@Emelie

Grattis :)

Vilken körskola i Jakobsberg körde du upp hos?
C.a 2014-08-07 12:48 ! Citera #
Jag körde bara upp på Trafikverket i Jakobsberg min körskola hade jag vid thorildsplan.
St: görans trafikskola kan rekommendera dom.

Vi körde runt i slutet av min utbildning 2-3 gånger på
1h.40min varje gång innan och kollade så man skulle få lite koll på vägen.
Var rätt många olika körskolor som körde upp där.
Antar att alla som ligger nära kör upp där och alla som ligger nära farsta kör upp där. Finns ju väldigt många körskolor.
Med vänlig hälsning,
C.a

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov