Start > Körkortsforum > Uppkörning Jakobsberg

Uppkörning Jakobsberg

putin 2012-11-30 19:52 ! Citera #
Rekommenderar stark till alla privatister uppköra inte i Jakobsberg utan i Västerås.
Bättre bilar, smartare inspektörer, lugnare gator, 70% godkäns mot 40%, bara 50 minuter tar tåget 1 klass för 180 kr fr Stckhlm.
Gäst 2012-11-30 21:30 ! Citera #
putin
Rekommenderar stark till alla privatister uppköra inte i Jakobsberg utan i Västerås.
Bättre bilar, smartare inspektörer, lugnare gator, 70% godkäns mot 40%, bara 50 minuter tar tåget 1 klass för 180 kr fr Stckhlm.


Privatist eller inte spelar ingen roll. Kan man köra bil så klarar man det oavsett var man kör upp. Inspektörerna godkänner inte vare sig privatister eller trafikskoleelever om de uppvisar brister som är trafikfarliga. Men fortsätt odla den myten.

Sen är det inte så att 70 procent godkänns utan 70 procent av de som kör upp i Västerås kommer tillräckligt förberedda. Sen är det förmodligen så att det är lite svårare att köra upp i Jakan, och därför skulle jag kalla det för idiotiskt att åka iväg för att klara körkortet någon annanstans för att sedan förvänta sig att man kan köra bil med körkort på den plats där man inte skulle klara uppkörningen ens.

Västerås kör för övrigt Golf medan Jakobsberg kör V50. Hur det relaterar till ”bättre bilar” eller att Transportstyrelsen skulle anställt extra trevliga inspektörer i Västerås förstår jag inte. Men putin är säkert insatt så denne har säkert rätt.
Jossan-88 2012-11-30 22:14 ! Citera #
Jag håller faktiskt med vad prs skrev, man ska aldrig(eller helst inte)åka till en annan ort för att klara upp körningen. Det är det dummaste man kan göra, det har jag hört både från mina vänner samt min trafikskole lärare. Om man inte är van att köra i en annan stad så vet man inte hur trafikrytmen är just där. Och det i sin tur kan göra att man kuggar. Visst skulle man kunna åka till en annan ort och göra sin uppkörning där för att det är lungt och frid fullt, men sen när jag väl kommer hem och ska köra i stan här hemma så kommer jag inte alls vara van vid det, och därmed är jag inte längre trafiksäker..Så mitt tips är att köra så mycket man kan privat och även använda sig av en trafikskola där man bor.
putin 2012-12-01 16:26 ! Citera #
Kära prs!
Nu har jag två körkort. Ett ryskt och ett svenskt. Det betyder att jag är liksom en professor nu, utbildad två gånger mer ?mot både personner som har inget körkort alls och personner som har bara ett körkort 8-)

Who you - ingen anning. Enligt det här inlägget https://korkortonline.se/forum/viewtopic.php?p=22186#p22186 du är även farlig till andra trafikanter och får ej köra en bil.

prs
Kan man köra bil så klarar man det oavsett var man kör upp.


Jag trodde att alla redan visste dina privata åsikter så att du kunde spara tid genom inte dubblera samma menningen igen och igen. Utan blir bättre att ge möjlighet till andra personer att ha och tala deras uppfattningar.

Regeringar tecknar avtal mellan länder för att man kunde byta körkort utan prov pga _alla blir nervös på nya prov alltid så att även erfarna förare kan bli underkänna. Samma gäller överallt, skulle det inte finnas några avtal mellan länder kunde en bra och erfaren 60-årig kirurg som haft nobelpriset bli underkänt av nån oerfaren utländsk kontrollant och få aldrig jöbba utomlands.


prs
Västerås kör för övrigt Golf medan Jakobsberg kör V50. Hur det relaterar till ”bättre bilar” eller att Transportstyrelsen skulle anställt extra trevliga inspektörer i Västerås förstår jag inte


Tyska Golfar är mycket bättre att köra än kinesiska volvo v50 som har små avstånd mellan pedalerna dessutom vilka ser ut som anpassade för små asiatiska människor med fötterna stårlek 39. Nya vägmärkeringar med nya rondeller i Jakobsberg det här året ledde till även erfarna instruktörer från flera trafikskolor missade skyltar där.

Om du jobbar på Transportstyrelsen och vill att man betalar mer pengar i din lön för flera uppkörningar medan Transportstyrelsen placerar krånliga vägmärkeringar och anställer t.ex. hemmafru som inspektörer då är jag inte med att betala extra för 500 extra uppkörningar är mindre ”idiotiskt” än att betala bara för 1 uppkörning.
putin 2012-12-01 16:58 ! Citera #
Jossan-88
Det är det dummaste man kan göra, det har jag hört både från mina vänner samt min trafikskole lärare. Om man inte är van att köra i en annan stad så vet man inte hur trafikrytmen är just där. Och det i sin tur kan göra att man kuggar


Måste fråga en sak först: bor du i Jakobsberg? Är Jakobsberg din hemort? Har du funderat lite på vad kommer du att skriva före att skriva dina meningar här? Har du läst själv vad du skrev?

Om du varken bor i Jakobsberg eller kört där vad är det för skillnader för dig mellan en annan stad Jakobsberg och en annan stad Västerås? Jag bor i Stockholm och både Jakobsberg och Västerås är inte mina hemorter.

Att du går på trafikskolan betyder att du är ingen privatist och behöver inte svara på meningen som angår inte dig om du skall gå och köra upp där din trafikskola bokar.

Jossan-88
sen när jag väl kommer hem och ska köra i stan här hemma så kommer jag inte alls vara van vid det, och därmed är jag inte längre trafiksäker..Så mitt tips är att köra så mycket man kan privat och även använda sig av en trafikskola där man bor.


Har du vaccinerat dig flera gånger med farliga tillsatser (quicksilver, mm) som påverkar hjärnfunktion?
För att ”vara van vid körning i din stan” du tar ju körlektioner hemma i din stan. Uppkörningen är ingen körlektion utan ett prov.
Gäst 2012-12-01 19:19 ! Citera #
putin
Kära prs!
Nu har jag två körkort. Ett ryskt och ett svenskt. Det betyder att jag är liksom en professor nu, utbildad två gånger mer ?mot både personner som har inget körkort alls och personner som har bara ett körkort 8-)


Grattis till körkortet.
putin 2012-12-01 19:50 ! Citera #
prs
Grattis till körkortet.


Tack prs,
jo, ska lämna den här forumet snart, och inte mer förhindra mot zomberingar 8-) 8-) :lol: 8-) :D ! :lol:
Gäst 2012-12-02 12:24 ! Citera #
CCCP
Har uppkörning i Jakobsberg också den 28 november. Någon som klarade där?:)


År du klart med körkort??? Vad det var på uppkörning?
Herd 2012-12-03 22:46 ! Citera #
Körde upp i Jakobsberg med Per-Åke 21/11 han var visst ny där enligt min körskolelärare, körde nästan samma runda som du, snacka om att man var nervös!! Men klarade uppkörning på första försöket.. Fickparkeringen i backen vid järfälla kyrka där var en upplevelse haha... Kämpade och kämpade till slut så gjorde jag om hela backning och då gick det hur bra som helst. Körde upp med trafikskolans bil vilket jag tror underlättade mkt har ju liksom kört med den i ca 3 månader. Kuggade teorin på första försöket 50p (52 godkänt) klarade det på andra 26/11 59 av 65 p kan fortfarande inte fatta att man nu har körtkort faan vad jag man har kämpat med det här alltså har varit nära på att ge upp många gånger, men skam den som ger sig. Jag kollade överdrivet mycket i alla speglar hela tiden, hade nästan träningsvärk i hela nacken efteråt. Ett tips för er som ska göra uppkörning är att berätta hur ni tänker om eran egen körning och saker som händer runt omkring. Vet att det har hjälpt andra då uppköraren då vet att man är medveten om man te x placerat bilen fel et.c

Lycka till alla ni som kör upp tro på er själva och ge fan inte upp!!!! / Glad kille
Isak 2014-05-31 10:41 ! Citera #
Betalar man för låndad bil på plats eller skall man boka det i förtid?
Hittar ingenting om hur/var/när man ska göra det!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo