Start > Körkortsforum > Uppkörning Jakobsberg

Uppkörning Jakobsberg

Gäst 2015-06-25 11:44 ! Citera #
Gäst
De är dåliga provförrättare i Jakobsberg.


Löjligt! Det kanske brister hos dom som ska köra upp, aldrig tänkt på det?!? :D
RK 2015-12-04 15:18 ! Citera #
I did twice, not pass. Maybe I was so nervous. Both times with the lady inspectors.
First time, with turn left to the landsväg. I turned my deck! so screwed up me!
Second time, with driving on Motorway, when I ”köra om” the truck on the left side and did not come back to the right lane afterwards, but it was so many trucks on the motorway, so I thought I keep driving on the left lane. The lady instructor said I don’t drive fast enough if I keep driving on the left lane, but I drove 95 km (for the 110 km allowed). For me, I don’t want to drive too close to the car in front of me (in case of accident). And she also said I did not drive smooth enough when I changed lane.

Trying to book another times, but there is no time available before my teori prov unvalid :-(
Have booked one in Farsta but never drive there before, so ......
Gäst 2015-12-04 17:22 ! Citera #
You’l get it next time bro/sis :)

Before i got my license i booked a date from my driving test in Jakobsberg too. But
then 2 days before i felt i wasn’t ready yet. I felt i could drive but just overall i felt i
just wasn’t ready at that time. Then i also had some other things taking up my time so
i tried to re-schedule, but just like in your situation there were no other available days
to book myself in within the 2 month time spam. So i ended up driving in Sollentuna instead.

In hind-sight it also made more sense just because i live close to Sollentuna and so i’m a bit
more comfortable and aware of the streets & roads. I eventually ended up passing on my 1st time.

So my tip to you is to stop worrying (easier said than done, trust me i know) and just imagine you
driving with your friend next to you and not an inspector. Also, try driving up in places you feel
you are more familiar with cus it at least helps one to feel more comfortable and
leaves you with lesser things to worry about while driving.

Good luck.
Gäst 2016-04-08 22:56 ! Citera #
Klarade uppkörningen idag i Jakan. Körde upp tredje gången via Motor Trafikskola och det gick galant! De andra gångerna körde jag upp privat och det gick mindre galant. Jag fick en förrättare som hette Per-Åke, en riktigt trevlig herre som var tydlig, lugn och mycket proffsig.
Mariell karlsson 2017-08-24 17:53 ! Citera #
Körde idag upp i Jacobsberg och hade också en man, tyckter hans bedöming var väldigt överdriven, då han delvis säger att man klarat samma moment tidigare men nämner att vid nästa körning i rondell igen så är placering bra men att man skall överblicka ännu en gång i sista fickan där en bil står för att säkerhets ställa att denna bil inte åker ut jag vill tillägga att jag då var på väg ut ur rondellen och de andra bilarna har väjningsplikt mot alla i rodellen, tycker dock att hela bedömningen av hans bedöming var överdriven då de är så små fel och ingen trafikfara!

Väldigt besviken!
Gäst 2017-08-24 23:35 ! Citera #
Mariell karlsson 2017-08-24
Körde idag upp i Jacobsberg och hade också en man, tyckter hans bedöming var väldigt överdriven, då han delvis säger att man klarat samma moment tidigare men nämner att vid nästa körning i rondell igen så är placering bra men att man skall överblicka ännu en gång i sista fickan där en bil står för att säkerhets ställa att denna bil inte åker ut jag vill tillägga att jag då var på väg ut ur rondellen och de andra bilarna har väjningsplikt mot alla i rodellen, tycker dock att hela bedömningen av hans bedöming var överdriven då de är så små fel och ingen trafikfara!

Väldigt besviken!
Så du tycker att när man inte har en bra överblick för trafiken så är det ett litet små fel?!?!
Skojar du eller??

Att ha bra överblick är otroligt viktigt, annars vet du ju inte vad som sker runt om dig.
Och då blir du en trafikfara... Så det var rätt att kugga dig...
Elle 2017-11-20 11:56 ! Citera #
Jag körde upp med Per-Åke o det gick hur bra som helst, han va mycket pedagogisk!
Filip 2018-03-28 11:43 ! Citera #
:D klarade galant uppkörningen på första försök, fick den bästa presenten som finns på 18 år födelsedag
Gäst 2018-03-28 13:05 ! Citera #
:D Idag klarade ja galant uppkörningen på första försök, fick den bästa presenten som kan bara finnas på min 18 år födelsedag
Gäst 2018-03-28 14:09 ! Citera #
Grattis! :lol:

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I dag 15:50
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo