Start > Körkortsforum > Uppkörning Jakobsberg

Uppkörning Jakobsberg

ask 2012-11-05 15:52 ! Citera #
Hej !

jag har andra uppkörning snart och nu måste ska låna volvo50 någon som vet om det ?? eller har någon erfarenhet i jakobsberg med uppköning..
behöver tips snart ...... :|
Gäst 2012-11-06 11:28 ! Citera #
Körde inte upp i jakobsberg.
Men när jag körde upp så körde jag en Volvo v50 6vxl diesel.

Tyckte bilen var himla skön och lättkörd. Så du behöver inte oroa dig för bilen iaf. :)
jassk 2012-11-06 17:10 ! Citera #
Tack tack!
putin 2012-11-17 01:19 ! Citera #
Har du klarat?
jassk 2012-11-18 13:13 ! Citera #
Nej ! ska försöka igen men det finns inga tider till jan jätte orolig för det..
CCCP 2012-11-19 02:28 ! Citera #
Har uppkörning i Jakobsberg också den 28 november. Någon som klarade där?:)
Gäst 2012-11-19 18:08 ! Citera #
Jag hade uppkörning i Jakobsberg, klarade på andra försöket. Personligen så var bilen alldeles för svag, det gjorde så att jag knappt vågade stanna för det var så enkelt att få motorstopp :( Det medförde att jag kuggade på första försöket. På andra försöket så var jag mer van vid bilen och klarade av det galant :)
gäst nr 2 2012-11-21 20:33 ! Citera #
Klarade uppkörningen i Jakobsberg på andra försöket också! Precis som ”Gäst” som skrev ovan här den 19 november, fick jag också motorstopp x flera på första försöket på grund av ovana att köra deras bilar. Klarade dock uppkörningen vid andra försöket och då had jag övningskört privat med en Volvo V50 under en dag.

Lycka till!!
CGE 2012-11-26 19:57 ! Citera #
Hade uppkörning idag i Jakobsberg med en kille som hette Per-Åke. Trevlig kille, dock så blev jag underkänd på saker som jag själv inte riktigt kan tycka var rimliga.

Började med att åka E18 mot stockholm, svängde av mot sollentuna och gjorde där en vänstersväng från landsväg och sedan en fickparkering. Efter körning igenom ett bostadsområde åkte vi mot barkarby handelsplats för att sedan ta E18 mot Enköping och sedan ner tillbaka mot Jakobsberg/Viksjö och sedan trafikverket.

Bilen var som sagt diesel, och jag är inte alls van vid detta vilket resulterade i att jag gav lite extra gas för att försäkra om att inte få motorstopp. Kuggade på att jag körde för ”aggressivt” . Tydligen för att jag inte kollade döda vinkeln tillräckligt länge när jag svängde ut från cirkulation, så hade jag inte Trafiksäkert beteende. Hans tips var att sakta ner och kolla döda vinkeln lääääääääääänge. Tycker det är lite komiskt, eftersom jag faktiskt kollade döda vinkeln i samtliga körfältsbyten, men det var tydligen inte tillräckligt länge.

Tyckte punkten han kuggade mig på, dvs ” Trafiksäkert beteende” var felaktigt, men det är somsagt min åsikt och jag är inte proffs, så får ta hans beslut och göra bättre ifrån mig nästa gång.
Da Man 2012-11-26 21:36 ! Citera #
Körde upp i Jakobsberg i Fredags 23/11 och grejade det.
Tips: Planera och sök av inför korsningar / cirkulationsplatser m.m.
Lyssna på motorn,motorbromsa så mjukt å fint du bara kan,,samt det viktigaste av allt
Titta i speglar och döda vinkeln.
Att småprata gick bra det med.
;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor