Start > Körkortsforum > Uppkörning Jakobsberg

Uppkörning Jakobsberg

Molly 2014-08-13 17:21 ! Citera #
Hejsan...
Jag ska köra upp i Jakobsberg om typ två veckor, är det något speciellt jag ska tänka på med det området? Tacksam för alla tips!!
VroomVroom 2014-08-18 13:53 ! Citera #
C.a
Jag körde bara upp på Trafikverket i Jakobsberg min körskola hade jag vid thorildsplan.
St: görans trafikskola kan rekommendera dom.

Vi körde runt i slutet av min utbildning 2-3 gånger på
1h.40min varje gång innan och kollade så man skulle få lite koll på vägen.
Var rätt många olika körskolor som körde upp där.
Antar att alla som ligger nära kör upp där och alla som ligger nära farsta kör upp där. Finns ju väldigt många körskolor.
Med vänlig hälsning,
C.a


Ska också köra upp på Trafikverket i Jakobsberg. Vart fick du köra när du körde upp där? Och hur lång tid var körningen?
Gäst 2015-05-02 17:05 ! Citera #
Gäst
Ah såg i statistiken att Jakobsberg godkänner minst i HELA Sverige! 40 procent!
Konstigt att det ska vara så mkt sämre förare just i Jakan :lol:

Eller så är det så att Jakobsberg har noggrannare och kunnigare inspektörer som inte godkänner folk som inte är redo för körkort. :D
Gäst 2015-05-02 17:13 ! Citera #
Jag körde upp i Jakobsberg (om än länge sedan nu) och tycker de har väldigt bra och kunniga inspektörer. Blev kuggad en gång av Helena(?) som ansåg att jag inte hade koll i en rondell. Fick bl.a. fickparkera, köra på motorväg och backa runt ett hörn i bostadsområde. På Jakan är de är noggranna och godkänner de som förtjänar det! :)
Tycker det är så dumt att åka iväg till ”landet” och köra upp för att få körkortet lättare. Då är man inte redo för körkort.
Gäst 2015-05-18 12:44 ! Citera #
Hej har uppkörning i Jakobsberg om drygt tio dagar vilja råd get ni mig? Kluriga vägar?
Gäst 2015-05-22 06:22 ! Citera #
De är dåliga provförrättare i Jakobsberg.
Gäst 2015-05-23 00:08 ! Citera #
Tar två lektioner från riddertrafikskolan de kommer visa allting
Gäst 2015-06-24 20:46 ! Citera #
Fick veta att Jakobsberg är Sveriges svaraste uppkörning....
Piraten 2015-06-24 21:11 ! Citera #
Det där med svåraste att köra upp platsen är bara dåligt.

Vi säger nu att ni väljer en så kallade enklare plats att köra upp på än Jakobsberg, och klarar körkortet där, ska ni undvika att köra i Jakobsberg när ni väl har körkort? Menar det är ju för svårt för er!!

För klarar ni inte att köra upp överallt i vårat avlånga land ska ni inte ha körkort!!

Ingen plats är svår om man har övat och kan reglerna utan yttinlärning!!

Mvh
Piraten
Piraten 2015-06-24 21:13 ! Citera #
Piraten
Det där med svåraste att köra upp platsen är bara dåligt.

Vi säger nu att ni väljer en så kallade enklare plats att köra upp på än Jakobsberg, och klarar körkortet där, ska ni undvika att köra i Jakobsberg när ni väl har körkort? Menar det är ju för svårt för er!!

För klarar ni inte att köra upp överallt i vårat avlånga land ska ni inte ha körkort!!

Ingen plats är svår om man har övat och kan reglerna utan yttinlärning!!

Mvh
Piraten


Läs mitt andra inlägg i trådarna, inte mitt fel

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor