Jag tog exakt 100 st körlektioner, klarade teoriprovet på en gång, klarade uppkörningen på 3e försöket. Tog körkortet i Göteborg, började ta körlektioner 11e oktober 2015, blev godkänd på den 3e uppkörningen 13e april 2016. La ca 40 000 kr på det.
Det var lite kämpigt, och var nära att ge upp många gånger. Körde 90 körlektioner med en och samma lärare på en trafikskola, när min trafiklärare slutade arbeta på den trafikskolan bytte jag trafikskola direkt efter han slutade och köpte ytterligare 10 körlektioner till på en annan trafikskola. Gjorde 2 st uppkörningar med mitt första trafiklärare och den tredje uppkörningen med min andra trafiklärare. Jag är 37 år gammal så allt tog kanske lite längre tid än när man är yngre.
Det känns skönt att äntligen ha fått körkortet.
Bara 100 st körlektioner i Göteborg kostar närmare 60,000 kr. Sedan tillkommer 325 kr för teoriprovet, 3 x 800 kr för uppkörningarna, 3 x 500 kr för lån av bil vid uppkörning, 2000 kr för halkbana etc så nu är det redan uppe i närmare 65,000 kr så sluta ljug nu... ”Elvira”.