Start > Körkortsforum > Hur mycket kostade ditt körkor…

Hur mycket kostade ditt körkort?

Gäst 2016-11-07 19:05 ! Citera #
sanjoh94 2012-03-06
Jag siktar på att mitt kommer kosta max 10.000 kr! Har köpt ett ”paket” nu med 10 körlektioner, böcker osv. Så det som blir kvar utöver det är typ uppkörning osv och kanske någon mer körlektion, så tror min slutsiffra kommer hamna på strax under 10.000 kr! Om jag nu inte kuggar dvs... Men jag tror att det kommer gå vägen! Är ganska envis så har jag bestämt mig för att göra något så ser jag till att jag klarar av det också! :-)
Har du då räknat med ex. riskutbildningarna? Jag har tagit 6 körlektioner och ska köra upp nästa vecka (allting är alltså betalt) och mitt körkort kommer då ha kostat ca 9300:- :D
Gäst 2016-11-07 22:25 ! Citera #
ell98 2016-11-07
Eh jo? Jag vet vad mitt körkort har kostat och du kan tala för dig själv och inte mig, väldigt konstigt och drygt av dig. :)

uppkörnings x 2 = (1200kr x 2) = 2400kr
Teori = 0kr, jag fick en 2 år gammal körkortsbok av min syster som redan tagit körkort.

Haha och du har ju verkligen inte koll på risk 1 och risk 2!
Risk 1 = 500kr
Risk 2 = 2000kr

NU är vi uppe i 4900kr! Sen tar vi plus mitt körkorts tillstånd

Så NOPE du har fel, tro inte att du behöver rätta mig.
Uppkörnings x 2 = (1200kr x 2) = 2400kr


Teoriprovet kostar 325kr. Så förmodligen så har du inte koll trots allt... sedan har du inte räknat med den obligatoriska introduktionsutbildningen ...
Jojje 2016-11-08 12:28 ! Citera #
Ligger på ca6000 nu, teoriprov på torsdag! Håller tummarna:)
Pontanellem 2016-11-08 14:37 ! Citera #
Ca 6000, tog bara 3 körlektioner. Körde resten hemma och klarade uppkörningen galant, speciellt då farsan påpekade minsta lilla fel när man körde haha :p
sara 2016-11-09 15:41 ! Citera #
Gäst 2016-04-14
Körde inget privat utan var helt grön när jag började köra. Gick en intensivkurs på två veckor där det bokades upp två körlektioner per dag, totalt tjugo stycken á 40 min (80 min per dag). Dag fyra på första veckan efter åtta körlektioner så sa trafikläraren att han bokar uppkörning på måndagen vecka tre då min utveckling som förare gick mycket bra. Andra veckan på tisdag så hade jag kört fjorton stycken körlektioner och då så han att jag kommer att klara min uppkörning utan problem men att det vore klokt att fortsätta köra hela veckan för att hålla igång körningen, dock räcker det med en körlektion per dag så totalt körde jag sjutton stycken körlektioner. På måndagen efter (veckan tre) skrev jag provet och gjorde uppkörningen och jag klarade båda. Trafikinspektören hade inget att anmärka på.

Kostade mig totalt 11,521 kr. Då är allt inräknat som synundersökning, körkortstillstånd, tillverkning av körkort, fotografering, Körkortsboken, tillgång till Elevcentralen, 17 st körlektioner, risk 1 och 2.
Hej! vilkenkörskola? :)
ell98 2016-11-09 16:45 ! Citera #
Gäst 2016-11-07
Uppkörnings x 2 = (1200kr x 2) = 2400kr


Teoriprovet kostar 325kr. Så förmodligen så har du inte koll trots allt... sedan har du inte räknat med den obligatoriska introduktionsutbildningen ...
Haha men snälla..

Om du trycker på fliken som heter ”ta körkort” på denna hemsidan så ser du vilka moment som är obligatoriska. Jag vet att mitt körkort kostat 5 000kr.

Men jaja lägg inte din tid på att försöka smartare än du är.
Gäst 2016-12-05 14:06 ! Citera #
Övningskörde privat hela tiden, betalade ej bensin eller dylikt. Tog en (1!) körlektion hos en trafikskola där jag fick det bekräftat att jag var redo för uppkörning. Klarade både teori och uppkörning på första försöker. Fick 10.000kr till körkort när jag fyllde 18, och när jag var godkänd och hade klarat allt hade jag 5000kr kvar på kontot.

Så, mitt körkort är nog i en av de billigaste prisklasserna då jag landade på 5000kr allt som allt.
Bobo 2016-12-06 21:37 ! Citera #
Mitt körkort gick totalt på ca 26000 kr (inkl. allt, typ syntest, körkortstillstånd osv). Gjorde nästan all min körning på trafikskola, men betalade även handledarutbildning så att jag kunde köra privat också (men kom inte så bra överens med min handledare ;) ). Tog ca 4 månader pga jobb och livet
Dojjan 2016-12-11 12:31 ! Citera #
Skulle gissa på att min intensivkurs (med allt) gick på 15,000 kronor i en av de kändare städerna för stockholmare. Jag hade kört en hel del med föräldrarna så jag trodde det skulle vara ”lätt” men det var en rätt värdelös intensivkurs. Vi var tvungna att dela rum. Jag delade rum med ett rattfyllo, en konstant datorspelande kille och en ekonomistudent som snarkade jätte högt. Kunde inte sova på hela veckan. Vi gjorde också en massa moment som jag redan kunde. Jag klarade teorin men misslyckades på uppkörningen. Jag bestämde mig för att köra upp i en annan ännu mindre stad i bortre Norrland där alla klarar sig. Jag kan väl säga att jag designade ”egen intensivkurs”. Det kostade en del. Det var tre nätter på hotell, externa körlektioner på en lokal bilskola, mat, resor (flyg) och såklart priset för en andra uppkörning. Totalt gick nog mitt körkort på 25,000 kronor med alla kostnader inräknade. Om jag inte slösat en massa tid på min intensivkurs hade jag säkert gått på 10,000 kronor. Så himla dyrt att ta körkort men det softa i detta är ju att du aldrig behöver ta det igen. :D
Rilllle 2016-12-14 08:58 ! Citera #
KÖRKORTSKOSTNADER
Synundersökning 0 - ingick vid linsutprovning
Körkortstillstånd 150
Handledarutbildning (betalade bara min egen) 299
Godkännande för privata handledare (x3) 150 totalt
Teoribok 520
Övningskörningsskylt 39
Körkortsfrågor, övningsprov till datorn 299
Körlektioner hos trafikskola (2 st dubbel) 2120
Riskettan (riskutbildning del 1) 450
Halkbanan (riskutbildning del 2) 1800
Fotografering hos Trafikverket 80
Teoriprov (kunskapsprov) 325
Uppkörning (körprov) 800
Bil för uppkörning (Trafikverkets) 400
Tillverkning av körkort 150
TOTALT 7582

Betalade dock ej någon bensin då föräldrarna vägrade ta emot betalning för det.
Körde nog ca 20-25 timmar privat.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov