Start > Körkortsforum > Hur mycket kostade ditt körkor…

Hur mycket kostade ditt körkort?

Michelle 2022-05-28 10:13 ! Citera #
Jag tycker inte att man ska sitta och jämföra med andra om vad det kostade. Känns också som att folk skäms om det är mer än typ 10 papp(?)

JAG KÖRDE ENDAST PÅ TRAFIKSKOLA, pga att jag inte har familj eller andra personer som kunde övningsköra med mig.

Har grov ångest, PTSD och depression så det var en lång resa på totalt 4 år och 2 olika trafikskolor.

Första var 2017; 2 veckor intensiv. 13 500kr

Andra var 2021; 2 veckor intensiv + 2 veckor med lite lektioner här och där och boende på hotell inkl. 30 000kr

Så sammanlagt ca 40 000kr och helt klart värt det. Så stolt över mig själv att jag lyckades och det var värt varenda krona :)
Agent92 2022-05-28 12:15 ! Citera #
Ta körkort trots ångest och PTSD är starkt gjort!
NN 2022-06-01 09:33 ! Citera #
Håller med Michelle, det är väldigt individuellt.
Så för alla som lagt ner mer än typ 10k, kan jag säga att mitt kostat säkert 50 k. Tagit bra precis ett år. Intensivkurs på annan ort, lektioner på olika skolor, flera uppkörningar.
NN 2022-06-01 09:33 ! Citera #
OCH grattis Michelle, bra jobbat!
J 2022-06-27 19:51 ! Citera #
Ja, det vette fan. Uppkörning imorrn. Tagit en 45 stycken 80 min lektioner och kör upp med körskolans bil. Vad fan kan det bli allt som allt? 60 lök? Mer kan det givetvis bli. Jag körde länge bara med körskolan, men precis nu på slutet har jag börjat köra med en kompis. Vi kanske har kört sex gånger.

Är det ngn skitsak eller puckat hjärnsläpp som gör att det går åt helvete imorrn bokar jag nog bara in en ny uppkörning. Är det en enskild specifik sak tar jag väl ngn lektion till. Men i stort tänker jag inte ösa mer pengar på det här. Går det dåligt på mycket kommer jag dra ner tempot, köra en del med min polare och köra upp igen om några månader. Har lagt tillräckligt med flis på det här.

Men men, drabbar ingen fattig iaf. Kanske borde jag bytt körskola eller lärare, vem vet. Det blev som det blev och det som händer imorgon händer.
Anonym 2022-08-02 11:54 ! Citera #
Precis över 6000kr. Mycket lyckligt lottad med att ha kunnat köra mycket privat, och det ända som inte var obligatoriskt var en körlektion veckan innan jag körde upp som var rätt värdelös.
Bella 2022-08-03 15:30 ! Citera #
Gick intensivkurs mediumpaket för ca 19000kr, sedan lade jag till fyra dubbellektioner därefter pga att uppkörningen var två månader efter intensivkursen så behövde hålla igång. Sammantaget: ungefär 23k. Mamma och pappa betalade allt, tacksam.
Gustav 2022-08-03 18:23 ! Citera #
Jag körde endast på körskola, hade inga kunskaper eller erfarenhet alls och tog två paket med 40 st. 80 minuters körlektioner. När jag så småningom insåg att det gick för sakta och att skolan gärna ville att jag skulle fortsätta med dem i all evighet, så jag tog saken i egna händer och bokade både teoriprovet och uppkörningen när jag fortfarande inte var klar ens med hälften av min personliga utbildningsplan på körskolan. Jag klarade teorin och uppkörningen direkt, fast med mycket liten marginal. Allt som allt hade jag betalat ca 45 lax för mitt körkort. Och de på körskolan sa till mig att det här var en ganska liten summa jämfört med vad många andra brukar landa på.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 11:30
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
7
I dag 10:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor