Start > Körkortsforum > Hur mycket kostade ditt körkor…

Hur mycket kostade ditt körkort?

nisse 2015-10-21 15:00 ! Citera #
165:-
Yas 2015-11-13 10:17 ! Citera #
30.960, jag körde bara med trafikskolan men klarade teorin och uppkörningen på första försök.
Gäst 2015-11-14 18:59 ! Citera #
4486, klarade uppkörningen på första försöket och teori på andra försöket samt med trafikskola som jag gick dit två gånger som kostade 1040 kr (520 kr per lektion). Korkortonline har jag betalad ca 4 gånger.
Gäst 2015-11-14 20:48 ! Citera #
Gäst 2015-11-14
4486, klarade uppkörningen på första försöket och teori på andra försöket samt med trafikskola som jag gick dit två gånger som kostade 1040 kr (520 kr per lektion). Korkortonline har jag betalad ca 4 gånger.
Då måste både din risketta samt risktvåan varit väldigt billiga, så detta låter inte troligt :D
Gäst 2015-11-15 23:31 ! Citera #
Oops!! jag glömde att skriva ner den :lol:
Gäst 2015-11-16 07:25 ! Citera #
Är uppe i cirka 23000:-. Uppskrivning och uppkörning nu i veckan.
boomer 2015-11-16 09:35 ! Citera #
Gratis ;)
Gäst 2015-11-16 18:35 ! Citera #
boomer 2015-11-16
Gratis ;)
Tack!! :)
Gäst 2015-11-17 21:16 ! Citera #
Har för länge sedan kört lite (utan lämp) med betoning på lite. Vi övade dragläge och växling 1-2-3 på små oanvända grusvägar. Tänkte fortsätta och ta körkort men vart inte av. Nu 10 år senare har jag börjat hos körskola. Kört 3 gånger a 1,5 h. Redan första lektionen direkt ut i stadstrafik, och nu igår (3e lektionen) betydligt mer avancerad stadskörning. Rondeller, trafikljus, oväntade situationer (säger bara fotgängare som går ut mitt i gatan), backning mm.

Inga motorstopp, lite hack på kopplingen ibland när jag blir stressad, inga grova trafikfel, håller hastighet, kanske lite långsamt på vägar med hastighet 70 och över detta. Men med tanke på hur lite jag kört bil innan tycker jag det känns som jag gör snabba framsteg, ändå säger min körlärare att det kommer ta många lektioner innan jag kan köra upp. Ska tilläggas att jag nu inte har möjlighet att köra privat utan all körning sker hos körskolan.

Känns aningen orättvist bedömt och kommer bli hur dyrt som helst ju. Vad tror ni?
Jossan88 2015-11-17 22:00 ! Citera #
Gäst 2015-11-17
Har för länge sedan kört lite (utan lämp) med betoning på lite. Vi övade dragläge och växling 1-2-3 på små oanvända grusvägar. Tänkte fortsätta och ta körkort men vart inte av. Nu 10 år senare har jag börjat hos körskola. Kört 3 gånger a 1,5 h. Redan första lektionen direkt ut i stadstrafik, och nu igår (3e lektionen) betydligt mer avancerad stadskörning. Rondeller, trafikljus, oväntade situationer (säger bara fotgängare som går ut mitt i gatan), backning mm.

Inga motorstopp, lite hack på kopplingen ibland när jag blir stressad, inga grova trafikfel, håller hastighet, kanske lite långsamt på vägar med hastighet 70 och över detta. Men med tanke på hur lite jag kört bil innan tycker jag det känns som jag gör snabba framsteg, ändå säger min körlärare att det kommer ta många lektioner innan jag kan köra upp. Ska tilläggas att jag nu inte har möjlighet att köra privat utan all körning sker hos körskolan.

Känns aningen orättvist bedömt och kommer bli hur dyrt som helst ju. Vad tror ni?
Otroligt svårt att svara på...
Men när jag skrev in mig på körskolan så hade jag inte suttit en enda sekund bakom ratten, så jag var verkligen en gröngöling när det kommer till bilkörning.

Men precis som dig gjorde jag snabba framsteg, och lärde mig saker jättefort.
När jag hade haft 13 körlektioner så bokade min körlärare teori samt körproven. Och innan det var dags att göra dom bägge proven så hann jag med 2 körlektioner till, klarade bägge proven på första försöket, och kan därmed boka att jag tog 15 lektioner från start till mål..

Önskar dig lycka till!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo