Start > Körkortsforum > Hur mycket kostade ditt körkor…

Hur mycket kostade ditt körkort?

Gäst 2012-02-29 21:58 ! Citera #
Hur mycket pengar har ni lagt ner på era körkort? :P
Gäst 2012-03-01 11:15 ! Citera #
Alla moment inkluderade (syntest osv) plus frågorna på korkortonline: 13940 kronor fördelat på två månader.
Gäst 2012-03-01 12:54 ! Citera #
Man ska inte heller glömma körningen man gör med sina föräldrar när man räknar in kostnaden för körkortet.
Där går det pengar för bensinen men främst sliter man på bilen som nybörjare vilket leder till ökade kostnader och minskar bilens livslängd.
Gäst 2012-03-01 19:01 ! Citera #
Jag är väl uppe i anrt 20 000. Svider lite men är helt klart värt det” Synd bara att det måste kosta så mycket, och att de lägger till flera prov och tester (som riksettan) som kostar mer pengar. Men det är väl bra att vi utbildar förarna ordentligt i Sverige.
sanjoh94 2012-03-06 11:04 ! Citera #
Jag siktar på att mitt kommer kosta max 10.000 kr! Har köpt ett ”paket” nu med 10 körlektioner, böcker osv. Så det som blir kvar utöver det är typ uppkörning osv och kanske någon mer körlektion, så tror min slutsiffra kommer hamna på strax under 10.000 kr! Om jag nu inte kuggar dvs... Men jag tror att det kommer gå vägen! Är ganska envis så har jag bestämt mig för att göra något så ser jag till att jag klarar av det också! :-)
Gäst 2012-03-13 20:24 ! Citera #
Med allt vad körkortet innebär (kurser, böcker, lektioner mm) så har jag räknat ut att mitt körkort borde max kosta 10 000kr men då är inte min privata övningskörning inräknad.
Så vet inte vad det blir med det inräknat, kör ganska mycket hemma men kanske max 15 000kronor.
Gäst 2012-03-13 22:43 ! Citera #
Jag har valt att köra privat så mycket det går. Jag har två olika handledare och har valt en som har minnet färskt och en som haft körkort väldigt länge. Denna kombination gör att jag får bra spridning på lärandet. Jag har lånat böcker av kompisar och köpt tre månader på korkort.se Har inte räknat ut den totala summan, men jag tror jag kommer landa på 8000kr.
boneyourgirl 2012-03-15 18:14 ! Citera #
Det är billigare att köra privat än hos trafikskolor..så det enda man behöver är teori,tillstånd osv bör kosta högst 10.000kr
Svalbard 2012-04-04 13:06 ! Citera #
linkyy
Hur mycket pengar har ni lagt ner på era körkort? :P

Mitt beräknas inte kosta mer än 7000kr med 5 körlektioner inräknade. Jag kör privat och kan manövrera bilen skickligt så det enda som måste finslipas är uppsikten och vanan. Sen känner jag att jag måste jobba lite mer på teorin, men det är ingenting som svider i min studentplånbok :).
Thudor 2012-04-04 14:17 ! Citera #
Jag ska ta 9 körlektioner och om jag klarar uppkörningen på första försöket så kommer slutnotan hamna på 11400, med risk 1:an och 2:an inräknade samt uppkörning och teoriprov

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor