Start > Körkortsforum > Hur mycket kostade ditt körkor…

Hur mycket kostade ditt körkort?

Gäst 2016-02-08 11:34 ! Citera #
Ni kör inte i Stockholm. Här kostar en 40- minuters lektioner runt 550 kronor men skolorna kräver dubbla lektioner. En som ej kan köra bil kan klara sig på 30 lektioner men skolorna säger att det är individuellt. Med andra ord fördöker de sälja så mycket lektioner de kan och är man naiv gör man det.
Dessutom ska man ej glömma att de flesta trafikskolor ägs a grabbar som inte har gått ens i en grundskola. Det fanns ju inte i byn de föddes.
En annan sak är att dessa trafikskor saknar för det mesta utbildningsledare. Ingenting märkligt med det. Ägarna so ej har gått i en skola klara ej utbildningen på Universitet - det måste man göra om man vill bli :) utbildningsledare vid sin trafikskola.
Gäst 2016-02-08 17:14 ! Citera #
Allt som allt enbart risk1 och2 en körlektion frågor på nätet å uppkörning och skrivning 4775kr
en tjej 2016-02-25 18:17 ! Citera #
Både teori och uppkörning klarade jag på första försöket.
Allting inklusive körlektioner, risk1 & 2, samt avgifter gick på 27,000 kr.
Körde endast på körskolan och det tog 4 månader (3 gångr /v) och tog sammanlagt 40 lektioner á 45 min.

:)
joli 2016-02-26 11:43 ! Citera #
:scared: 30000
Gäst 2016-03-02 15:30 ! Citera #
Tog körkortet i Stockholm.
för mig kostade det strax över 19 000 kr. Och då är allt inräknat så som syntest, körkortstillstånd, handledarutbildning, teoriboken, teoritest online, ett paketpris på körlektioner, risk 1 och 2, teoriprovet, uppkörningen, lån av bil, fotoavgift och tillverkning av körkortet.
Gäst 2016-03-10 16:56 ! Citera #
Rubbet inräknat 5325 kr (privat förare)
Gäst 2016-03-23 13:35 ! Citera #
Mitt gick på (av det jag betalade helt själv) ca 15 000 kr. Då gick jag intensivkurs + 1 teoriprov + 1 uppkörning och sedan tillverkning av körkort och andra småkostnader som handledaravgift, körkortstillstånd, syntest etc. Känns inte nödvändigt att räkna med dieselkostnader då min sambo var handledare och jag körde oftast då vi skulle någonstans, så de kostnaderna fanns ju ändå. :)
Andreas 2016-03-23 16:28 ! Citera #
Drygt 4.800 kr landade jag på för B-kortet... Pluggade bara på nätet i 7 dagar före provet och körde inget på körskola så det var i stort sett bara måste avgifter för risken och provavgifterna...
Gäst 2016-04-14 09:32 ! Citera #
Körde inget privat utan var helt grön när jag började köra. Gick en intensivkurs på två veckor där det bokades upp två körlektioner per dag, totalt tjugo stycken á 40 min (80 min per dag). Dag fyra på första veckan efter åtta körlektioner så sa trafikläraren att han bokar uppkörning på måndagen vecka tre då min utveckling som förare gick mycket bra. Andra veckan på tisdag så hade jag kört fjorton stycken körlektioner och då så han att jag kommer att klara min uppkörning utan problem men att det vore klokt att fortsätta köra hela veckan för att hålla igång körningen, dock räcker det med en körlektion per dag så totalt körde jag sjutton stycken körlektioner. På måndagen efter (veckan tre) skrev jag provet och gjorde uppkörningen och jag klarade båda. Trafikinspektören hade inget att anmärka på.

Kostade mig totalt 11,521 kr. Då är allt inräknat som synundersökning, körkortstillstånd, tillverkning av körkort, fotografering, Körkortsboken, tillgång till Elevcentralen, 17 st körlektioner, risk 1 och 2.
Kosh 2016-04-14 11:41 ! Citera #
Får man fråga vilken trafikskola skola körde du med?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo