Start > Körkortsforum > Fråga: hur många timmar har du…

Fråga: hur många timmar har du gått till trafikskolor?

Gäst 2015-01-13 16:32 ! Citera #
Tog 7-8 lektioner på körskolan totalt så...alla är olika.
Teorikuggarn 2015-01-13 23:46 ! Citera #
5 singellektioner, klarade uppkörningen på första försöket, kuggat teorin 3 gånger. 1 poäng ifrån alla gånger.
Hemlig! :) 2015-01-15 19:24 ! Citera #
Jag köpte nyligen 12 lektioner a la 80min. Tror ni det räcker?

Jag är väldigt lättlärd och har tänkt att kolla olika ”videos” där kopplingen, dragläge osv förklaras, för att ej slösa tid på detta.
Jossan-88 2015-01-16 12:33 ! Citera #
Hemlig! :)
Jag köpte nyligen 12 lektioner a la 80min. Tror ni det räcker?

Jag är väldigt lättlärd och har tänkt att kolla olika ”videos” där kopplingen, dragläge osv förklaras, för att ej slösa tid på detta.


Svårt att säga om det kommer räcka, och du kommer inte lära dig snabbare hur koppling, dragläget fungerar fören du sitter själv bakom ratten. Det är en helt annan sak att sitta hemma och se på en video än att göra det i verkligheten. Sedan kommer din körlärare gå igenom detta ändå med dig, eftersom dom kommer inte låta dig köra iväg bara för att du har sett en video på nätet hur det fungerar :)
Men jag önskar dig all lycka till med ditt körkort! :)
Gäst 2015-03-10 17:43 ! Citera #
Jossan-88


Bra skrivet, kan bara hålla med.. Man grejar ALDRIG ett körkort på bara 5 lektioner om man aldrig har kört bil tidigare. Man hinner inte ens gå igenom kursplanen på 5 lektioner :D
Det som saknar här är nog att dom isof har kört en jäkla massa privat, men det nämner dom inte :)

FEL!
Jag körde iofs privat i några år men tog enbart 3 körlektioner. (1 var dubbellektion)!
Klarade uppkörningen på första och teorin på andra, tjoho!
Gäst 2015-03-11 00:03 ! Citera #
Jossan-88

Men om du nu körde privat några år innan så fick du ju körvana, och vad jag menade med att ingen klarar på bara 5 lektioner är att man kommer helt färsk till utbildningen. Jag hade aldrig kört bil när jag började på körskolan, allt var klart efter 9 månader. Och både teorin och uppkörningen klarade jag på första försöken.

Jag körde inte hela tiden som privat hade kanske 20 mil bakom ratten som privatist. Alla är olika! Jag är uppväxt med att åka mycket bil då lär man sig efter föräldrarna också
Gäst 2015-03-11 12:54 ! Citera #
Om du körde 20 mil på 2 år så kan du inte ha kört speciellt ofta :)
Självklart är alla olika, och alla behöver olika mycket tid på sig att lära sig. Men jag tror ändå inte att folk har skrivit in sig på en trafikskola och sedan bara kört 5 lektioner för att sedan köra upp om man är helt ny med att köra bil. Det går inte att klara det då alla körmoment går inte att klara på bara 5 körlektioner, det är helt omöjligt :)
Och det kan vara bra att köra mycket med föräldrarna, men det kan även vara en dålig idé om ens föräldrar lär ut på helt fel sätt. Så jag brukar alltid rekommendera att köra c:a 10 lektioner på en körskola så att man lär in sig alla grunder ordentligt, sedan kan man mängdträna med sina föräldrar. För det kan vara jättesvårt att ändra körstil om man har lärt sig fel från början.
Mamma0514 2015-03-12 22:33 ! Citera #
Jag ska gå en intensiv kurs med 19 lektioner och har inte alls mkt körvana blir säkert några extra lektioner men jag ska klara detta
Jossan-88 2015-03-12 23:53 ! Citera #
Mamma0514
Jag ska gå en intensiv kurs med 19 lektioner och har inte alls mkt körvana blir säkert några extra lektioner men jag ska klara detta


Det kan mycket väl räcka med 19 lektioner, jag hade ingen körvana alls när jag började på min trafikskola, och jag klarade allt efter 15 körlektioner. Vi alla är ju olika, men jag tror att du kommer greja det ;)
Lycka till :D
MEFF 2015-03-13 00:07 ! Citera #
Jossan-88


Det kan mycket väl räcka med 19 lektioner, jag hade ingen körvana alls när jag började på min trafikskola, och jag klarade allt efter 15 körlektioner. Vi alla är ju olika, men jag tror att du kommer greja det ;)
Lycka till :D


15 lektioner bara? Jag har nu kört 23 lektioner och har 7 kvar och jag tror dessa 7 räcker för att sedan ta mig an uppkörningen. Har testat på det mesta och känner mig ganska redo faktiskt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest