Start > Körkortsforum > Fråga: hur många timmar har du…

Fråga: hur många timmar har du gått till trafikskolor?

Teori-imorgon!!! 2009-10-07 11:54 ! Citera #
Jag har gatt 20 lektioner ( 80 minuter/lektion)
De sager fortfarande att jag maste kopa fler!!!!!
Tycker oxa att de ar bara ute for pengar!
Gäst 2009-11-15 20:06 ! Citera #
Om du väljer att köra för en trafikskola så är det ett antal moment du måste klara av innan du får köra upp.. annars är det många fler som kuggar och det gör dom dålig statistik och dåligt rykte. fråga din lärare VAD du ska träna på innan du får köra upp

lycka till
Toni17 2010-03-31 19:52 ! Citera #
Har just nu tagit 12 körlektioner samt tagit riskettan.
Andromedae 2010-06-28 22:51 ! Citera #
Jag har inte kört något alls hemma i princip, däremot så har jag tagit ca 14 körlektioner på körskola. Kommer nog att behöva minst tio till, men det är det faktiskt värt i och med att jag känner att jag får ut mycket mer av att köra på körskola än hemma.
Friday 2010-06-30 14:27 ! Citera #
Jag har inte tagit en enda lektion på bilskola ännu och har hittils inte kört så jätte mycket hemma men det ska bli mera nu dock. jag undrar om det lönar sig att ta en körlektion som bara är 40 min lång, vet att många tar dubbellektion, så att det blir 80 min varje gång istället, vad tror ni är bäst? Sen undrar jag hur många man bör ta också? Ha det gött! :)
Lisak 2010-07-02 15:01 ! Citera #
Jag har hittills tagit fyra lektioner och då har jag fått krypköra, köra runt i bostadsområde, starta i backe och backa och vända. Hur lång tid tog det för er innan ni fick köra i stan och liknande?
jspyro 2010-07-16 16:28 ! Citera #
På min första dubbellektion (80min) fick jag justera stolen, allt som gäller vid start och vid stopp, krypköra platt, uppåt och neråt, en massa dragläge förstås, och hur man rattar när man svänger. Det var väldigt mycket på en gång, hade bara värmt upp lite med mamma på en parkering innan. Samtidigt tyckte jag det var jättebra, nu kan jag övningsköra och nöta de där grejerna ordentligt, så att det i princip sitter inför nästa lektion.

Det är möjligt att du under de första lektionerna kan få lite mer ”bang for the buck” genom att ta några 40min lektioner i början, och övningsköra flitigt emellan. Själv tycker jag det är rätt smidigt att få en ordentlig genomkörare på 80 min så att man har lite möjlighet att repetera under lektionen, men ändå komma en bra bit frammåt så att det finns något att nöta på hemma.

Det ska tilläggas att de sade direkt att ”vi kör alltid med 80min-lektioner” så jag kan vara lite färgad :o
Gäst 2010-08-23 13:40 ! Citera #
Just nu har jag kört 10 lektioner (80min/lektion) på trafikskola och utöver det kör jag privat så ofta jag kan. Det är verkligen smart och väldigt effektivt att köra både i trafikskola och privat. Om du vill göra den privata körningen mer effektiv så är det ett plus om din handledare kan följa med på körningarna i trafikskolan ;)
pastebin 2010-10-07 11:39 ! Citera #
Hejsan!

Jag tog en intensivkurs för cirka 10.000:- vilket gav mig 18 körlektioner samt teoriböckerna och då ligger även 500:- kvar i kassan för uppkörningen.
Stadskörningen var inkluderad i summan.
Däremot fick jag betala 1.500:- för halkan.

Gällande att 10 lektioner är lite eller mycket, beror ju ganska mycket på individen. Jag själv hade inte alls mycket körkunskap tidigare. Jag anser att dessa 18 lektioner gav mig så otroligt mycket, och var behövliga för mig. Däremot har vänner till mig tagit sitt körkort på bara 3-4 lektioner. Så det är väldigt individuellt. Jag tycker att du skall ta lektioner så länge du känner dig osäker, och känner att du kan förbättra dig med hjälp av lektionerna!

Lycka till!
WilliamB 2010-10-09 14:56 ! Citera #
2 timmar, lite drygt. Givande. Knepig inspektör men dom känner ju verkligen av direkt hur man kör.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor