Start > Körkortsforum > Fråga: hur många timmar har du…

Fråga: hur många timmar har du gått till trafikskolor?

Gäst 2009-05-04 12:07 ! Citera #
Hej,

Tänker bara fråga hur många timmar Ni har gått till trafikskolor? Jag övar mycket själv hemma med mina handledare. Men nu när jag tänker bokar tid till halkbana och uppkörning genom trafikskolan, sa de nej eftersom jag bara har gått igenom 10 lektioner. :x

Mvh
NorrFisk
vonberg 2009-05-04 13:24 ! Citera #
10 lektioner är ganska mycket. Jag gjorde 10 och klarade uppkörningen på första, även fast jag inte kört så mycket hemma. Hur svårt kan det vara att köra bil liksom?
amanda 2009-05-19 20:09 ! Citera #
Hej!

Jag har tagit ungefär 15 lektioner hittils, och ska ta 5-10 st till.
Kör en del hemma också, men vill inte komma till uppkörningen och inte vara 100% säker på att jag verkligen kan allt.
självklart kan något gå snett - men vill vara så förberedd som det går att vara innan!
GoneFishin 2009-05-23 15:24 ! Citera #
10 st är väldigt mycket. låter som om dina traffikskolelärare försöker lura dig på pengar om du inte suger enormt hårt då dessa inte anser att du klarar att gå vidare i utbildningen mot körkortet.
Pelmazo 2009-05-23 18:50 ! Citera #
10 st är inte särskilt mycket. Det finns många som tar mer än dubbelt så många. Min körskola har tyckte att jag skulle ta 14 lektioner, jag hade tagit 4 st och de rekommenderade mig att ta 10 till för att vara på den säkra sida. Kalla mig blåögd, men jag litar på att de är professionella nog för kunna bedömning, och inte bara ser till körskolans ekonomi. Det skadar ju inte att känna sig extra säker på uppkörningen.
Em 2009-06-01 09:37 ! Citera #
Min körskolelärare ville inte berätta för mig hur han tyckte att jag körde. Han sa bara att jag skulle öva på eko inbromsning. en eller två lektioner på en körskola borde räcka, ta en i början när du först lär dig köra, men du ska helst kunna köra lite iallafall innan. och sen en lite senare och kanske en precis innan du ska köra upp. Det räcker. det tycker inte körskolan men de vill tjäna pengar. se till så att ni kör mycket hemma också. se till så att ni övar på saker också inte bara kör från a till b utan verkligen övar. Jag har verkligen inte mycket till övers för körskolor. de är bara ute efter pengar. om man skärper sig och verkligen övar och mängdtränar så blir det mycket billigare att göra det själv.
Tommy G 2009-06-15 16:19 ! Citera #
Jag har tagit 1 lektion på körskola och kör en del hemma privat.

Jag bokade halkbana och var bland dom bättre där. Inga som hällst problem!
Gäst 2009-06-15 21:26 ! Citera #
Trafikskolor kan vara bra men du kan träna hemma också. det är bra att träna hemma och hos trafikskolor om men har råd för det.
Gäst 2009-07-02 19:04 ! Citera #
10 lektioner är inte mycket tycker jag, men det beror på hur mycket förkunskaper du har eller om du är relativt grön, men ett tips är att gå några lektioner till bättre för många än för lite.
kozlov 2009-07-06 10:36 ! Citera #
Jag har tagit 13 lektioner och gjort båda riskutbildningarna

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor