Start > Körkortsforum > Fråga: hur många timmar har du…

Fråga: hur många timmar har du gått till trafikskolor?

brumbrumjulia 2009-07-07 13:13 ! Citera #
Cirka 18 lektioner har jag tagit. Jag rekommenderar lektioner på körskola i kombination med privat övningskörning, s.k mängdkörning. Annars blir det väldigt dyrt! Det är praktiskt att vid sidan om även läsa teori så att man får alla delar. :)
Work90 2009-07-08 16:23 ! Citera #
Jar haft ca 30 x 80 minuters lektrioner med min korskola
Vekling 2009-07-09 13:01 ! Citera #
Jag har än så länge tagit x6 stycken 80 minuters lektioner, detta har jag kombinerat med en hel del mängd träning hemifrån och det börjat att ge resultat. Har snart klarat av alla punkterna från Vägverkets lista och det börjar närma sig uppkörning. Men att de inte tillåter dig att köra upp genom trafikskolan eftersom att du bara har tagit ”10”lektioner är nog bara eftersom att de vill vara säkra att du klarar förarprovet för att inte förstöra sitt ryckte och image...

- Vekling
sevo 2009-07-09 16:01 ! Citera #
Det ser bra ut :)halkbana var det roligaste
mitzerl 2009-07-12 00:38 ! Citera #
vonberg
10 lektioner är ganska mycket. Jag gjorde 10 och klarade uppkörningen på första, även fast jag inte kört så mycket hemma. Hur svårt kan det vara att köra bil liksom?


Jag har svårt att fatta att ni tycker att 10 lektioner är ”ganska mycket” ?! :o För mig är 10 lektioner ingenting. Jag har förut tagit 30 lektioner och inte ens greppat det grundläggande efter det. Jag gav upp efter detta och lät det bero en massa år. Nu har jag sökt körkortstillstånd på nytt och jag beräknar att jag kommer behöva minst 60 lektioner åt det grundläggande - om ens det räcker, och resten vågar jag inte ens tänka på. Flera hundra lektioner lär jag nog behöva totalt. Minst. Alla har det liksom inte så lätt för sig. Jag tycker det är skitSVÅRT att lära sig köra bil.

Är det verkligen bara jag som tycker det är svårt att lära sig köra bil??? :?
malbel 2009-07-16 19:25 ! Citera #
Frågan är vilket moment körskolan tyckte du kommit upp till, kan vara så att de inte anser att du klarar en uppkörning och de vill ju liksom inte ha några osm inte klarar uppkörningen på första försöket-typ deras rykte de är måna om :P
Fegen 2009-07-25 19:13 ! Citera #
Det var ju väldigt konstigt. Med 10 lektioner borde du helt klart få göra provet. Testa någon alternativ rådgivning?
Gäst 2009-07-26 19:28 ! Citera #
Jag höll på och tävlade intärt med mina kompisar om vem som tog minst lektioner och det gav mig bara ångest. :? När jag väl slappnade av och lyssnade på instruktionerna så känndes det bättre. Men känn ingen press, jag tog lite fler än 20 lektioner! Men vadå? Om det gör mig till en bättre bilförare så är det värt det. Du får tänka så :) //Galaxy
Gäst 2009-08-21 18:50 ! Citera #
Jag kommer att ha tagit 11 lektioner innan uppkörningen om lite mer än en vecka, men då har jag även kört väldigt mycket hemma nu i sommar.
lordi_ro 2009-10-06 19:42 ! Citera #
Det beror på om man tänker köra upp i en storstad eller på någon lantisställe. Jag tog körkortet i Uppsala och hade tagit 30 x 40 min lektioner spridd över tre månader. En bekant till mig tog körkortet på Gotland på hösten (dvs ej turistsäsong). Han behövde bara två körlektioner :o

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest