Start > Körkortsforum > Hur många körlektioner tog ni?…

Hur många körlektioner tog ni??

jadu 2013-09-24 20:41 ! Citera #
Fan vad mycket dom flesta slösar på körkortet . själv tog jag bara 1 körlektion . och det var bara för att få höra vad de tyckte om min körning
Gäst 2013-10-19 10:05 ! Citera #
Tog inga körlektioner men privat körde jag cirka 50-60 gånger sammanlagt.
xenonpowerfreak 2013-12-31 16:20 ! Citera #
Det enda körkortet jag kommer ihåg hur många lektioner jag tog innan uppkörning är CE-kortet 8 lektioner á 1 1/2 timme vart det.
Gäst 2014-01-02 19:17 ! Citera #
15 körlektioner är medel men det beror också på hur bra om redan kör och förståelse av regler.
Jossan-88 2014-01-07 23:14 ! Citera #
BOSS
15 körlektioner är medel men det beror också på hur bra om redan kör och förståelse av regler.

Jag håller med dig om det du skriver, men det handlar också om hur lättlärd man är. Har man lättare att förstå hur man ska göra så går det naturligtvis snabbare. Jag klarade mitt körkort på 15 körlektioner, men då körde jag väldigt mycket privat. Så jag fick min mängdträning tack vare den, men har man inte tillgång till att köra privat så behöver man ta fler körlektioner.
Gäst 2017-12-13 18:53 ! Citera #
Är på min 40: de men kör inget hemma så hade ingen vana alls..
Gäst 2017-12-13 19:24 ! Citera #
Jag tog 15 körlektioner. Dock var det D-behörighet.
Gäst 2017-12-13 23:51 ! Citera #
Gäst 2017-12-13
Är på min 40: de men kör inget hemma så hade ingen vana alls..
Skojar du med att du har tagit 40 körlektioner??
Jag hade inte heller någon som helst vana när jag började, men jag klarade av allt på 17 körlektioner.
Börjar ju undra om du ska fortsätta med tanke på hur mycket du har lagt ut.
Gäst 2017-12-14 02:58 ! Citera #
Gäst 2017-12-13
Jag hade inte heller någon som helst vana när jag började, men jag klarade av allt på 17 körlektioner.
Vad är det för slags logik att påstå att personen ska sluta bara för denne kört 40 lektioner? Folk lär sig olika fort och på olika sätt. Det hade du vetat om du kunde något om grundläggande pedagogik och hur folk faktiskt funkar.

Dessutom vet du inget om frekvensen på dessa. Kan lika bra ha varit 40 lektioner över några år.

Det du vill är att personen ska ta all sin investerade ork och pengar, ge upp och kasta det i sjön. Det är så befängt. Du borde tänka mer innan du skriver.
Gäst 2017-12-14 09:59 ! Citera #
Gäst 2017-12-13
Vilket idiotiskt inlägg. Jag tog själv ~60 lektioner eftersom jag inte hade någon möjlighet att övningsköra privat och jag behövde verkligen mängdträningen. Klarade sen både teori och uppkörning utan problem på första försöket.

Alla är olika och har olika fallenhet för att lära sig att köra bil vilket innebär att det kommer att ta olika lång tid. Bra för dig att du klarade det på 17 lektioner, men vad är meningen med att trycka ner andra?

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo