Start > Körkortsforum > Hur många körlektioner tog ni?…

Hur många körlektioner tog ni??

Gäst 2017-12-14 10:32 ! Citera #
Haha Jo jag förlorade min man med i allt så är mycket. Alltså spelar det stor roll även vad personen ifråga har runt omkring sig.
Gäst 2018-03-06 15:16 ! Citera #
Tagit 40 lektioner nu, men är fortfarande för osäker av mig, kör för passivt. Är så svårt att fokusera på fler saker samtidigt. Har kört upp en gång och kuggade. Teorin gick dock utmärkt. Känns så hopplöst bara. Kan knappt köra privat, har väl kört kanske 3 timmar privat totalt, för finns inte så mycket tid från den jag kör med.
Hur mycket ska krävas egentligen? Känner för att ge upp snart.
Gäst 2018-03-06 16:21 ! Citera #
Gäst 2018-03-06
Tagit 40 lektioner nu, men är fortfarande för osäker av mig, kör för passivt. Är så svårt att fokusera på fler saker samtidigt. Har kört upp en gång och kuggade. Teorin gick dock utmärkt. Känns så hopplöst bara. Kan knappt köra privat, har väl kört kanske 3 timmar privat totalt, för finns inte så mycket tid från den jag kör med.
Hur mycket ska krävas egentligen? Känner för att ge upp snart.
Ge inte upp, du blir bättre för varje gång du kör. Alla lär sig olika fort, och det är helt okej. Fortsätt kämpa, du kommer klara det till slut :) Ger du upp nu så har du spenderat tusentals kronor utan att ha fått ut nåt av det. Du klarar det, jag lovar :)
Gäst 2018-03-06 18:37 ! Citera #
Tack! Det är väl just därför jag inte gett upp, för det där att kasta pengarna i sjön är inget för mig. Hade en dålig dag idag när jag körde. Vissa dagar tycker jag det går rätt bra egentligen, men vissa dagar kör jag som en kratta och gör fel efter fel.
Gäst 2018-03-06 20:47 ! Citera #
Gäst 2018-03-06
Tack! Det är väl just därför jag inte gett upp, för det där att kasta pengarna i sjön är inget för mig. Hade en dålig dag idag när jag körde. Vissa dagar tycker jag det går rätt bra egentligen, men vissa dagar kör jag som en kratta och gör fel efter fel.
EXAKT sådär har det varit för mej!
Ena dan bra, andra dan som nybörjare och så går det vartannat.
Förra veckan var extrem.
Fick gråtutbrott och känslan att ge upp kom...
IDAG efter ca 50-55 körlektioner på trafikskolan så tog jag körkort i Farsta, Stockholm - på FÖRSTA försöket!
Är så lycklig just nu!
Klarade teoriprovet igår på första också.
Trodde jag skulle kugga båda då mitt självförtroende var i botten. Jag är chockad över hur LÄTT båda proven var.
Hört hur svåra proven är och hur folk kuggar hela tiden framför allt uppkörningen och framförallt i Farsta.
Men det var jättelätt båda två!!
Blev så förvånad.
Så länge man är redo och väl förbered är det piece of cake.
Ge inte upp, kämpa på!
Jag lovar att det går!
Kan jag med stora koncentrationsproblem, dåligt arbetsminne, dålig simultanförmåga med mera pga ADHD så kan du :)
Lycka till!!
Gäst 2018-03-07 08:57 ! Citera #
Gäst 2017-12-13
Skojar du med att du har tagit 40 körlektioner??
Jag hade inte heller någon som helst vana när jag började, men jag klarade av allt på 17 körlektioner.
Börjar ju undra om du ska fortsätta med tanke på hur mycket du har lagt ut.
Såna här diskussioner är meningslösa om vi inte vet hur LÅNGA lektionerna folk tar är.

Det kan vara så att han pratar om 40 enkellektioner och du pratar om 17 dubbellektioner.

Jag har bokat in 30st 40-minuterslektioner med min körskola, men jag kommer bara köra med dem vid 15 tillfällen då de alla kommer vara dubbellektioner.

Så beroende på vad jag vill kalla det tar jag antingen 30 lektioner (fler än dig) eller endast 15 lektioner (färre).
Monza 2018-05-13 01:04 ! Citera #
Jag har kört 3 lektioner o är inbokad på den fjärde, sedan risktvå, teoriprov o uppkörning direkt dagen därpå. Om allt går väl har jag alltså kk för mc inom två veckor... Jag räknar med att klara teorin, men att sumpa en uppkörning.
Gäst 2018-05-22 22:11 ! Citera #
Lika många som det finns bultar i Ölandsbron...
Gäst 2018-06-14 11:21 ! Citera #
Gäst 2018-03-06
Tagit 40 lektioner nu, men är fortfarande för osäker av mig, kör för passivt. Är så svårt att fokusera på fler saker samtidigt. Har kört upp en gång och kuggade. Teorin gick dock utmärkt. Känns så hopplöst bara. Kan knappt köra privat, har väl kört kanske 3 timmar privat totalt, för finns inte så mycket tid från den jag kör med.
Hur mycket ska krävas egentligen? Känner för att ge upp snart.
Det här var mitt inlägg. Nu är jag inte helt säker på hur många lektioner jag faktiskt tog eftersom de gjorde om systemet så man inte kan se. Verkar som alla lektioner jag tog inte har blivit registrerade i nya systemet, men det blev nog minst 50, uppemot 60 säkert.

Klarade uppkörningen igår på tredje försöket. Körde som sagt knappt någonting alls hemma. Utan bara 40-minuterslektioner.

Men tredje gången gillt blev det alltså för mig. Jag känner därför att jag borde berätta att alla ni som har svårt får inte ge upp, till slut går det faktiskt. Vissa har lite svårare att lära sig köra bil helt enkelt, det är väl inget att skämmas för?
Så ge aldrig upp!

Jag kan rekommendera att byta lärare lite då och då. Jag körde först med en lärare, sedan varierade jag lite mellan den och en annan lärare. Till slut kände jag att jag lärde mig bättre med den andra så körde mest med den. Nu innan min sista uppkörning var det ont om lediga lektioner så blev tvungen att boka med den tredje läraren, och jag måste säga att det var nyttigt. Det gav mig mer självförtroende, samtidigt som jag fick lite nya perspektiv på min körning.
MP 2018-06-16 14:26 ! Citera #
Grattis till körkortet! ...och tack för uppmuntrande ord.
Läser här och försöker få så mkt information som möjligt, då min son kuggade på uppkörningen två gånger. Teorin gick utmärkt. Funderar på att vara med på uppkörningen nästa gång och behöver veta om jag som handledare har RÄTT att närvara. Vill ha fakta, någon som kan svara?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I dag 06:14
1
I går 07:24
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor