Start > Körkortsforum > Värt att köra upp med trafikve…

Värt att köra upp med trafikverkets bil?

acknan 2020-06-25 13:20 ! Citera #
Klarade precis uppkörningen andra försöket i en v60 diesel. Första försöket var det passat diesel. Jag har i princip endast kört en renault clio 2004 bensin :) Första uppkörningen kuggade jag på för att jag inte kunde bilen. Alla pedaler tog tidigare. Bilen var helt enkelt modern och bra vilket jag inte var van vid. Fick motorstopp på 2:an konstant vilket jag inte fattade. Nästa uppkörning hade jag lärt mig av mina misstag och insåg att deras bilar är extremt lättkörda och sköna att köra i. Bara man vänjer sig så.
Jacob 2020-09-21 16:07 ! Citera #
Absolute inte! Det är bäst man har en bil som man är van med. Man släpper att stressa och betala i onödan. Jag skulle rekommendra en bil som man är van med 100 ut av 100.
Gäst 2020-09-21 22:49 ! Citera #
Det är inte fel att testa trafikverkets bil kan säga att automat bilen är väldigt lätt ej svår att hantera min trafiklärare sa till mig du ska inte bara kunna köra din egen bil utan alla bilar nått att tänka på innan


/S
Johan E 2020-10-06 12:52 ! Citera #
Tipset jag kan ge er där ute är att ringa Trafikverkets kundtjänst innan uppkörningen och fråga dem vilka bilmodeller de har på det aktuella förarprovskontoret.

Då kan ni hyra en sådan bil, så Får ni in vanan kring den aktuella bilen.
Åsa 2020-12-05 16:06 ! Citera #
Ska köra upp i Bollnäs. 3:e gången. Vad har de för bilar? Tyckte Farstas bil var stor och åbäkig. Har aldrig kört en stor bil förut. Kändes jättekonstigt. Så det gick som det gick. Hoppas nu att Bollnäs har normalstora eller små bilar. Vet du?
Gäst 2020-12-06 13:40 ! Citera #
Åsa 2020-12-05
Ska köra upp i Bollnäs. 3:e gången. Vad har de för bilar? Tyckte Farstas bil var stor och åbäkig. Har aldrig kört en stor bil förut. Kändes jättekonstigt. Så det gick som det gick. Hoppas nu att Bollnäs har normalstora eller små bilar. Vet du?
övningskörde i en clio men hade inga problem med trafikverkets v60 :o Enda momenten du ens märker det är väl vid parkering.
Björn He 2020-12-06 16:27 ! Citera #
På första försöket blev jag kuggad främst för att jag (av misstag) kom upp i 50 km/tim på 30-sträckan på Södra Ringvägen genom Västerås centrum, påstod inspektören åtminstone. Jag tror det kan ha berott på att bilen ”gasade av sig själv”, men jag hade tydligen inte lärt mig att dieseldrivna bilar kan ”gasa av sig själva”; att lära sig sånt är väl inte alltid hur lätt som helst.
^Bilen var en dieseldriven Volkswagen Golf, och diesel-Golfar är tydligen riktiga skitbilar!
Gäst 2020-12-07 00:12 ! Citera #
Björn He 2020-12-06
På första försöket blev jag kuggad främst för att jag (av misstag) kom upp i 50 km/tim på 30-sträckan på Södra Ringvägen genom Västerås centrum, påstod inspektören åtminstone. Jag tror det kan ha berott på att bilen ”gasade av sig själv”, men jag hade tydligen inte lärt mig att dieseldrivna bilar kan ”gasa av sig själva”; att lära sig sånt är väl inte alltid hur lätt som helst.
^Bilen var en dieseldriven Volkswagen Golf, och diesel-Golfar är tydligen riktiga skitbilar!
Diesel-Golf är verkligen den sämsta bilden jag har kört. Fick den på min andra uppkörning, vilket var konstigt för egentligen har vi bara v60 här i Halland. Motorstopp 2 ggr, och den var verkligen inte lika skön som en v60. Kuggade andra försöket också. Det är 100% värt att ta körskolans bil, så att man slipper iaf bli överraskad som i mitt fall. För mig blev det extra stressigt så fort jag satte mig i bilen, för jag tyckte verkligen att v60 var lätt att köra, men Golfen.. Den var väldigt oskön.
Gp 2020-12-07 07:20 ! Citera #
Björn He 2020-12-06
På första försöket blev jag kuggad främst för att jag (av misstag) kom upp i 50 km/tim på 30-sträckan på Södra Ringvägen genom Västerås centrum, påstod inspektören åtminstone. Jag tror det kan ha berott på att bilen ”gasade av sig själv”, men jag hade tydligen inte lärt mig att dieseldrivna bilar kan ”gasa av sig själva”; att lära sig sånt är väl inte alltid hur lätt som helst.
^Bilen var en dieseldriven Volkswagen Golf, och diesel-Golfar är tydligen riktiga skitbilar!
Diesel Golf är en bil. Du tar ett kort som visar att du är kvalificerad att köra en bil. Hantera det.
Gäst 2020-12-07 21:45 ! Citera #
Gp 2020-12-07
Diesel Golf är en bil. Du tar ett kort som visar att du är kvalificerad att köra en bil. Hantera det.
Fast man kör ju inte som om det är uppkörning varje gång man startar bilen ;) Dessutom så vänjer man sig vid sin bil när man kör det dagligen. Det är inte så att han orsakade olycka i Golfen :lol:

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov