Jag kan försäkra dig om att det INTE spelar någon som helst roll! 1:a gången jag körde upp kuggade med JAG trafikskolans bil. 2:a gången när jag valde att köra upp som privatist klarade jag det och har nu körkort!!
Kan du köra bil klarar du vilken bil som helst!!
Men det räcker ju inte alltid att övningsköra endast en sorts bil, man måste ju testa alla sorters bilar. Men man ska som sagt undvika att köra Trafikverkets bil, jag vet av erfarenhet att en del av deras bilar är totalt kassa och det kan vara svårt att bli van vid dem på så kort tid, tyvärr har man ingen möjlighet att provköra bilen innan själva körprovet börjar utan det börjar direkt när man satt sig i bilen. Men varför måste privatister använda Trafikverkets bilar, är det inte möjligt att hyra dubbelkommandobil på nån biluthyrning?
Det är absolut inget fel på bilarna, utan det är fel på personen som sitter vid ratten!
Så snälla, sluta skyll ifrån dig! Om du kan köra bil så ska du inte behöva en dag på dig att lära dig hur en viss bil fungerar.
Och givetvis kan du hyra en bil från en bilfirma om dom har dubbelkommando, men annars kan man även hyra bil från en trafikskola och använda den. Jag känner många privatister som har hyrt en bil från min gamla bilskola, så visst kan man ringa och fråga en bilskola om hur det ser ut hos just dom..