Körkortonline > Körkortsforum > Olika städer att ta körkort i.

Olika städer att ta körkort i.

Gäst 2016-09-05 14:38 ! Citera #
Evita 2011-05-20
Ja GUUD jag som bor mitt mellan smeten Mellan UPPSALA OCH STOCKHOLM.
Så jag har valt att köra upp i mindre stad. Jag valde slupmässigt SALA och det har gått så bra där så rekomenderar ”SALA” stark. Ingen som bor i stock eller krångliga uppsala VET att köra upp i dessa städer är dumt. Att köra på körskola i en större stad är OK. Men sedan när uppkörningen kommer så njaa nej. Det är SÅ lätt att det sker saker som inte är räknade ”också den bästa föraren”

Så rekomenderar SALA ! Otroligt possetivt ! Snälla trevliga och försöker göra sitt bästa för att få igenom en.

Rekomederar EJ GÄVLE! De är väldigt otevliga gammla gubbar där. Negativt. Suriga.

Kram Mvh Emma Brandt
:) tack so mycket kära
Alen 2019-12-17 19:39 ! Citera #
Tjena Jag har uppkörning imorgon onsdag den 18/2019 i varberg. vet ni kanske hur det är o ta körkortet där?:)
Gäst 2019-12-17 21:16 ! Citera #
Jossan-88 2013-07-16
Riskettan är ju till för alla, så den kan ju inte special anpassas bara för att du jobbar med det du jobbar med. Så det är bara att se glad ut och hänga när läraren förklarar. Själv visste man ju som sagt redan att det vore en självklarhet att inte köra med alkohol i kroppen. Men det som däremot var intressant att få veta var hur vissa droger påverkade en bilförare..

Sedan skrev du ”Jag har gjort en uppkörning i en ganska komplicerad stad med en massa rondeller och trafikljus” och då undrar jag vad det är för komplicerat med att köra i en stad med massarondeller och trafikljus? Så brukar det se ut i en större stad, och om du klantar dig i rondellkörningen så är det ju inte rondellens fel, utan ditt :) Det finns ju inget enklare att passare än just en rondell :) Och att köra eco driving när man närmar sig ett trafikljus är inte heller speciellt svårt, ser du att det är rött så sänk farten genom att motorbromsa så gott det går och sedan är det bara att hoppas att det hinner slå om till grönt innan man kommer fram så man slipper stanna :D
Vissa rondeller är dock utformade på ett dåligt sätt. T.ex ekhagsrondellen i Jönköping. Händer ta mig fan olyckor där varje dag
Gäst 2025-05-04 18:42 ! Citera #
Gud så många bittra människor det finns här, och rädda! Kör ni i trafik ska ni kunna hantera alla trafiksituationer som kan komma att uppstå, men att ni uttrycker ovilja att finnas på samma väg som någon med ett körkort bara för att de tog det i en mindre stad låter för mig som både prestigetänk och självhävdelse.

Prestigetänkande, vilket kan leda till negativa reaktioner då de blir omkörda. Självhävdelsebehov innebär att personen måste visa sig stor och stark.
(Körkortsboken, 2025, s.174)

Poängen ÄR att manövrering ska sitta i benmärgen genom överinlärning och att man ska lära sig teorin för att förstå varför saker är som de är.

Poängen ÄR att man ska bygga på sannolikhetsinlärningen (den positiva typen hoppas jag i alla fall) efter att man får körkortet, för att då måste man lita på sig själv och sina bedömningar. Man har inte längre sin lärare sittandes för att korrigera, blir det en olycka finns det större konsekvenser, man bär plötsligt på all ansvar som dessförinnan låg i instruktörens händer.

TA KÖRKORTET I EN MINDRE ORT OM DET ÄR DET SOM KRÄVS FÖR ATT FÅ SJÄLVFÖRTROENDE OCH BYGGA PÅ DIN EGEN KUNSKAP.

Snälla, jag har sett människor med körkort i handen över 10 år och klarar inte av att göra en backparkering. Gå tillbaka till teoriboken, låt det vara som en bibel. Finns gratis online.
Gäst 2025-05-04 18:43 ! Citera #
Gäst 2019-12-17
Vissa rondeller är dock utformade på ett dåligt sätt. T.ex ekhagsrondellen i Jönköping. Händer ta mig fan olyckor där varje dag
HELT RÄTT! Kolla upp mardrömmen ”magic roundabout” i både UK och US. Galenskap. :scared:

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortstest