Start > Körkortsforum > Olika städer att ta körkort i.

Olika städer att ta körkort i.

Gäst 2011-09-19 13:51 ! Citera #
Prova någon mindre ort. Kanske Norrtälje kan vara ett alternativ?
Jens Larsson 2011-12-13 23:16 ! Citera #
Jag och min syster tog körkort i Vansbro i Dalarna. Det var lugnt och inte så mycket trafik. Tog ca 2-3 veckors intensivkurs, ganska nice att dra iväg för att fixa körkortet annars hade det aldrig blivit av tror jag. Superbra personal och jävligt bra kontrollanter eller vad de nu heter när man gjorde provet sen. kan jag varmt rekomendera. www.tatrafikskola.se
Gäst 2012-01-02 11:54 ! Citera #
Jag har gått på Kållereds trafikskola. Den kan jag varmt rekommendera. Vet även att det finns en på tempelgatan i Mölndals centrum, men vet inget om hur bra eller dålig den är. I Mölndal centrum finns även Bergmansgatans trafikskola, men den skulle jag absolut inte rekommendera.

Har läst i GP för inte så länge sen att det är en större andel som blir godkända hos trafikverket i Mölndal än hos trafikverket på Hisingen. Jag blev inbokad genom Kållereds trafikskola och fick köra upp i Mölndal. Jag behövde inte göra någon stadskörning. Men det finns ju ingen garanti för att alla slipper. Tanken är ju att uppkörningen ska vara ett stickprov.
otto 2012-01-02 16:37 ! Citera #
Jag bodde i GBG, men valde att ta provet i Alingsås. Körde runt lite veckan innan för att lära mig alla gator och rondeller, och det gick bra!
Gäst 2012-01-06 14:39 ! Citera #
Tänkte också först ta körkort i en mindre stad. men om man bor i en storstad måste man ju ändå kunna köra där man bor! vet en vän som tog i en liten ort och sen när hon kom hem med körkortet i handen vågade hon ju inte köra hemma! :?
korkortsfragor 2012-02-02 21:32 ! Citera #
Jag tittade också på att köra upp i en liten stad istället för Sthlm där jag bor. Men när det kom till kritan kändes det bara fånigt att ta tåget 1,5 timmer för att få en lättare uppkörning, tycker att jag borde klara det ändå. Känns som att det är så genomskinligt varför man bokat i en annan stad, men är man nervöst lagd förstår jag att det kan vara bättre av det skälet att inte köra upp i sthlms innerstad, det är ju trots allt skillnad att köra till vardags och köra upp!
jossi<3 2012-03-06 16:19 ! Citera #
Jag tror .att det mesta hänger på vilken lärare man åker med, har man en hård som vill kugga en eller någon som vill att man ska klara sig. I de större städerna kan jag även tänka mig att de har överseende med att det är rörigt att köra där.


i vilket fall som helst, att köra upp i en annan stad som man inte är bekant med tror jag inte är någon höjdare då du inte har koll på huvudleder, högerregler etc. för denna stad.

ex. i Strängnäs är det relativt lätt att köra upp, liten stad osv. dock så finns ett av Sveriges farligaste övergångsställe där, vet man det så kör man försiktigt på detta ställe och visar läraren att man är medveten om riskerna istället för att bara köra på utan att ens inse att det fanns ett övergångsställe där då den inte syns (kurva och backe och växtlgheter)... aja ni fattar.. :) bäst är där man känner igen sig vare sig det är stort eller litet
Gäst 2012-03-06 22:33 ! Citera #
jossi<3
jag tror .att det mesta hänger på vilken lärare man åker med, har man en hård som vill kugga en eller någon som vill att man ska klara sig. I de större städerna kan jag även tänka mig att de har överseende med att det är rörigt att köra där.


i vilket fall som helst, att köra upp i en annan stad som man inte är bekant med tror jag inte är någon höjdare då du inte har koll på huvudleder, högerregler etc. för denna stad.

ex. i Strängnäs är det relativt lätt att köra upp, liten stad osv. dock så finns ett av Sveriges farligaste övergångsställe där, vet man det så kör man försiktigt på detta ställe och visar läraren att man är medveten om riskerna istället för att bara köra på utan att ens inse att det fanns ett övergångsställe där då den inte syns (kurva och backe och växtlgheter)... aja ni fattar.. :) bäst är där man känner igen sig vare sig det är stort eller litet


Dels är det inte lärare man åker med, och dels ”vill” de inte kugga folk på förhand. Bara blotta idén är löjeväckande... :lol:
jossi<3 2012-03-07 19:39 ! Citera #
prs
jossi<3
jag tror .att det mesta hänger på vilken lärare man åker med, har man en hård som vill kugga en eller någon som vill att man ska klara sig. I de större städerna kan jag även tänka mig att de har överseende med att det är rörigt att köra där.


i vilket fall som helst, att köra upp i en annan stad som man inte är bekant med tror jag inte är någon höjdare då du inte har koll på huvudleder, högerregler etc. för denna stad.

ex. i Strängnäs är det relativt lätt att köra upp, liten stad osv. dock så finns ett av Sveriges farligaste övergångsställe där, vet man det så kör man försiktigt på detta ställe och visar läraren att man är medveten om riskerna istället för att bara köra på utan att ens inse att det fanns ett övergångsställe där då den inte syns (kurva och backe och växtlgheter)... aja ni fattar.. :) bäst är där man känner igen sig vare sig det är stort eller litet


Dels är det inte lärare man åker med, och dels ”vill” de inte kugga folk på förhand. Bara blotta idén är löjeväckande... :lol:


tjaa.. det mesta är väl löjeväckande. Typ att du måste betala 500 :- för en kurs om alkohol när du ska ta KÖRkort... vore väl bättre om alkoholen ingick i teoriböckerna istället och sedan lägga pengarna på att lära sig trafikregler eller körteknik... :lol: bara min uppfattning
inspektörn 2012-03-07 21:56 ! Citera #
Jossi! Har du gått riskettan än?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo