Start > Körkortsforum > Olika städer att ta körkort i.

Olika städer att ta körkort i.

Gäst 2011-03-06 10:07 ! Citera #
Jag har hört att det ofta är enklare att ta körkort i mindre städer, där det inte är så mycket trafik och stora vägar. Har nån bra tips på körskolor som ligger nära Göteborg eller Stockholm men som inte kör inne i stan?
Parros 2011-03-08 16:22 ! Citera #
Jag bor i Stockholm, här är det väldigt mycket trafik och det är ganska mycket trafik på dagarna. Många som bor här åker utanför Stockholm för att ta det för just den anledningen att det är mindre trafik osv..
Men mitt tips till dig, är att du borde vänja dig att köra där du bor, oavsett mycket eller lite trafik eftersom om du åker någon annanstans och tar körkortet och sedan kommer tillbaka där du bor och ska köra, kommer du inte känna dig trygg där.
aaazhyd 2011-03-08 23:53 ! Citera #
Jag håller med Parros, det är dumt att lära sig köra bil i ”fel miljö” eftersom man då inte kommer känna sig trygg. Bättre att få lite träning i sin egen stad.
Gäst 2011-03-19 16:19 ! Citera #
<--Bor på Gotland där det knappt uppstår köer alls!
Antar att det är väldigt lätt att ta körkort här jämfört med andra delar av Sverige, frågan är dock om jag tjänar på det eller inte? Kortsiktigt - absolut; långsiktigt - njaaee...
DanielBergström 2011-04-03 18:28 ! Citera #
Jo, jag skall försöka göra uppkörningen i mindre städer, har förmodligen en större chans att klara mig då =)
Evita 2011-05-20 01:09 ! Citera #
Ja GUUD jag som bor mitt mellan smeten Mellan UPPSALA OCH STOCKHOLM.
Så jag har valt att köra upp i mindre stad. Jag valde slupmässigt SALA och det har gått så bra där så rekomenderar ”SALA” stark. Ingen som bor i stock eller krångliga uppsala VET att köra upp i dessa städer är dumt. Att köra på körskola i en större stad är OK. Men sedan när uppkörningen kommer så njaa nej. Det är SÅ lätt att det sker saker som inte är räknade ”också den bästa föraren”

Så rekomenderar SALA ! Otroligt possetivt ! Snälla trevliga och försöker göra sitt bästa för att få igenom en.

Rekomederar EJ GÄVLE! De är väldigt otevliga gammla gubbar där. Negativt. Suriga.

Kram Mvh Emma Brandt
GP Man 2011-05-22 19:58 ! Citera #
Jag själv klarade det i Farsta söder om STHLM. Fullt med bilar och grejer men det går. Andra gången så gick det.

Ge inte upp folket!
Gäst 2011-06-09 22:47 ! Citera #
Bokade precis min uppkörning i Farsta. Har aldrig kört där förut, men det får jag väl böja med nu! Var det enda stället som hade lediga tider på min födelsedag ^^
trick1 2011-06-13 10:52 ! Citera #
Jag har både övningskört och kommer att köra upp i Eslöv, i Skåne. Det är en ganska liten stad, men jag tror aldrig jag hade fixat att köra upp i tex. Lund. Så har man inte kört traktor sen man var liten och är lite nybörjare så rekommenderar jag skåningarna att boka in sig i Eslöv! ;)
LimeHurricane 2011-06-14 13:21 ! Citera #
Jag bor också på Gotland och planerar att ta körkort här. Som sagt så är det färre bilar och mindre samhällen här än på fastlandet, så det är nog lättare (om man nu har lättare att köra på landet än i stan).

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 11:30
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
7
I dag 10:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo