Start > Körkortsforum > Grov olovlig körning

Grov olovlig körning

Hjälp mig snälla. 2017-09-19 21:55 ! Citera #
Gäst 2017-09-19
Olovlig körning ger sällan fängelse. Vid upprepade gånger jag men jag tror inte du behöver oroa dig för fängelse.
Tack för svaret tror du hur länge spärrar dom tid tillstånde?
Gäst 2017-09-19 23:41 ! Citera #
Hjälp mig snälla. 2017-09-19
Tack för svaret tror du hur länge spärrar dom tid tillstånde?
Ingen aning, allt från 6 månader till 3-4 år...Beror helt på vad dom kommer fram till och hur ofta du har vart i deras skottlinje
Arnel 2018-09-16 17:54 ! Citera #
Undrar om dom har tagit min körkort för ratfylleri dom har tagit den på 12 månader detta hände i svergie men ja undrar kan ja köra i norge
Gäst 2018-09-16 20:24 ! Citera #
Amel.

Har dom tagit ditt körkort här så har du ju inget körkort då det är indraget.

Då kan du ju inte köra i Norge,

dessutom så jobbar scandinavien Polisen rätt nära varandra så att säga (kvalificerad gissning det sista, så npn får fylla i gärna).

Nu drog dom.ditt nort på 12 månader, pga rattfylla, inte säkert att du får tillbaka det, då du måste isåfall överklaga beslutet, osv, kan bli alkolås mm i din bil....alt göra om allt

Känner en som fick det indraget, han hade haft kk 20, han körde rattfull, kortet drogs in 12 månader, han överklagade inte beslutet, ham ficl göra om ALLT....teoriprov samt uppkörning
Gäst 2018-09-17 01:50 ! Citera #
Arnel 2018-09-16
Undrar om dom har tagit min körkort för ratfylleri dom har tagit den på 12 månader detta hände i svergie men ja undrar kan ja köra i norge
Nej. Du har inget giltigt körkort längre.
gäst 2018-11-08 12:56 ! Citera #
Hej jag måste betala nu 1500 böter för olovlig körning. Hur lång tid tar det innan rättegången skickar ärendet till Transportstyrelsen och hur lång tid tar det att de fattar beslut på hur lång spärrtiden ska vara och när börja det?
Gäst 2018-11-08 17:40 ! Citera #
gäst 2018-11-08
Hej jag måste betala nu 1500 böter för olovlig körning. Hur lång tid tar det innan rättegången skickar ärendet till Transportstyrelsen och hur lång tid tar det att de fattar beslut på hur lång spärrtiden ska vara och när börja det?
Om polisen plockade ditt körkort så har dom redan rapporterat till Transportstyrelsen om din olovliga körning.
Rättegången har inget med det att göra, sånt sköter Transportstyrelsen själv..
Polisen borde ha upplyst dig på plats att du har ett visst antal timmar fria som du kan använda vid bilkörning, det brukar ligga runt 48 timmar, och efter det är det slutkört för dig..
Gäst 2018-11-09 12:35 ! Citera #
Om han åkte på olovlig körning så lär han inte haft något körkort, om han nu inte var ute och åkte lastbil då.

Vad han vill veta när han får reda på hur lång spärrtid han har fått på att ta körkortet som jag har förstått.

Rimligen borde det beslutet skickas hem från transportstyrelsen srax efter att det tagits
Gäst 2018-11-09 15:08 ! Citera #
Gäst 2018-11-09
Om han åkte på olovlig körning så lär han inte haft något körkort, om han nu inte var ute och åkte lastbil då.

Vad han vill veta när han får reda på hur lång spärrtid han har fått på att ta körkortet som jag har förstått.

Rimligen borde det beslutet skickas hem från transportstyrelsen srax efter att det tagits
Man kan ha körkort och ändå åka fast för olovlig körning, man kan köra på en gångstig som ett exempel eller köra om på höger sida där man inte får köra om som ett annat exempel, eller köra berusad är ett tredje exempel men alla tre exempel klassas under kategorin olovlig körning..

Om han/hon inte hade nått körkort så behövde han/hon inte bekymra sig över hur lång spärrtiden blir. Varför bry sig om det när det inte finns nått körkort?

Transportstyrelsen får alltid rapporter direkt efter en polis har tagit ett körkort, så med största sannolikhet så ligger redan hans/hennes ärende på ett av borden på Transportstyrelsen..
Gäst 2018-11-10 00:41 ! Citera #
Gäst 2018-11-09
Man kan ha körkort och ändå åka fast för olovlig körning, man kan köra på en gångstig som ett exempel eller köra om på höger sida där man inte får köra om som ett annat exempel, eller köra berusad är ett tredje exempel men alla tre exempel klassas under kategorin olovlig körning..

Om han/hon inte hade nått körkort så behövde han/hon inte bekymra sig över hur lång spärrtiden blir. Varför bry sig om det när det inte finns nått körkort?

Transportstyrelsen får alltid rapporter direkt efter en polis har tagit ett körkort, så med största sannolikhet så ligger redan hans/hennes ärende på ett av borden på Transportstyrelsen..
Nej du har fel. Man kan åka dit för olovlig körning, om man inte har behörighet för fordonet.

Men åker du på fel sida av vägen, eller kör om på höger sida osv så är det ”vårdslöshet i trafik” som du åker på.

Och det är väl jäkligt relevant att veta hur lång tid den där färden kommer kosta honom innan han får ta körkort? Så ja det bekymrar nog honom..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo