Start > Körkortsforum > Varför köra berusad?

Varför köra berusad?

Nikaan 2010-09-11 15:28 ! Citera #
Rattfylla är ett vidrigt brott, att sätta så många människor i fara endast för att man tappat sitt egna förnuft.

Omdömet försvinner snabbt när man fått i sig lite alkohol och vissa inbillar t.o.m sig själva att de är bättre förare efter några glas! Men man tappar en del av reaktionsförmågan och den delen av hjärnan som är viktigast när man kör bil försvinner liksom.

Säkerhet, uppmärksamhet och nykterhet tycker jag är viktigast i trafiken!
Tingerling85 2010-09-12 14:48 ! Citera #
Varför ska man dricka överhuvetaget??!! För det första mår man mycket bättre om man inte dricker,både kroppen och själen. För min del har jag mycket roligare om jag inte dricker. Visst ska man tro på sig själv,men inte så mycket och inte när man har druckit. Om man vet att man ksa dricka på en fest så lämna bilen hemma eller om man ser någon person som sätter sig i bilen och ska köra när den är full TA NYCKLARNA från den personen. Bättre att få en snyting av den personen än att personen kommer döda/skada någon allvarligt i trafiken!!!
EmmaNT 2010-09-17 16:48 ! Citera #
Håller med er!
Tänk om de som kör berusade har en släkting som blev påkörd av annan berusad person, hur reagerar han då? Sluta dumheter eller fortsätta?
Gäst 2010-10-04 14:02 ! Citera #
Folk kör berusade för att de inte tänker vad som kan hända de.
folk är för lata att få hjälp eller snåla för taxi, köra berusad är väl det farligaste som finns i trafiken
bilel 2010-10-11 16:58 ! Citera #
Kör aldrig med alkohol i kroppen det är SÅ OTROLIGT DUMT :o

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I dag 18:45
8
I dag 18:08
1
I går 20:30
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov