Start > Körkortsforum > Varför köra berusad?

Varför köra berusad?

Gäst 2010-02-17 18:28 ! Citera #
Jag håller med föregående talare, se till att ha ett alternativ för hur man ska ta sig hem. Då uppstår förhoppningsvis inte situationen där man kanske hoppar in i bilen med en berusad chaufför!
Viktor 2010-04-06 14:25 ! Citera #
Undrar om denna frågan kommer på teoriprovet...
Gäst 2010-04-09 19:01 ! Citera #
Varför personer kör berusade är ingen fråga som kommer på något teoriprov då det förmodligen finns tusen olika svar på den frågan. Däremot kan frågan om hur många promille som räknas som rattfylla komma på teoriprovet.
eloje 2010-04-20 11:03 ! Citera #
Detta problemet borde inte vara ett problem! Ingen ska sätta sig framför ratten när han/hon är berusad. Men tyvärr så är ju inte alla människor så förståndiga.. Liv kan så lätt ta slut och det är hemskt att bara tänka på det. Varför göra det ännu lättare genom att köra bil när man har druckit alkohol?

Ta hand om er!
angelicato 2010-04-20 19:31 ! Citera #
Jag tror inte att folk i allmänhet kör berusad för att få någon slags kick. Utan att man helt enkelt bara släpper den där riskmedvetenheten. Att man inte tar lika hårt på rätt och fel? Kanske då om det gäller grupptryck att vissa får en kick, men annars inte.

Det är hemskt att så mycket händer pga alkohol..
Gäst 2010-05-03 09:59 ! Citera #
Håller med, så himla onödigt att köra full!
Gäst 2010-06-02 01:49 ! Citera #
Jag har en bekant som är alkoholist, och han är helt övertygad om att han kör lika bra berusad som nykter. Förra året körde han av vägen 2 gånger, en gång nykter :lol: , en gång berusad.

Skämt åt sido, i värmlands skogar där jag bor kör folk som galningar på skogsvägarna, få poliser och starkt rallyintresse. Men alkohol gör ingen till en bättre chaufför.
Stinis 2010-06-23 12:36 ! Citera #
McNick
problemet i det här landet är ju att alla vet att risken att åka dit är väääääldigt liten och skulle man åka dit är straffet knapp kännbart ju


Men det är ju inte det som är det viktiga. Man riskerar ju faktiskt sitt eget och andras liv, det vet alla, men ändå kör många berusade..
allleeex 2010-07-09 11:25 ! Citera #
Sjävklart ska man låta bli att köra onykter och hindra alla som är påväg att göra det. Jag tror dem som blir hindrade att köra rattfulla tackar dig dagen efter. Det är riktigt dumt att köra onykter och riskera både sitt eget och andras liv.
lovelylorns 2010-07-24 16:46 ! Citera #
”Dricker inte och kör eller köra bil när man dricker” vi har liv att leva
så mycket som du gör ..

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 14:36
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor