Start > Körkortsforum > Varför köra berusad?

Varför köra berusad?

Gäst 2009-05-05 19:48 ! Citera #
Festfåglar!
Gäst 2009-05-07 15:14 ! Citera #
Jag förstår inte heller varför folk kör berusade. Om de vet hur mycket det kan skada människor och deras familjer. Tänk om det var deras familjemedlem som blev påkörd av en rattfull, skulle de då tänka annorlunda? Jag tycker att det är läskigt att köra i trafiken och veta att jag möter en rattfull nästan varje timme. Det värsta är att det är så svårt att stoppa detta. Har man en gång börjat och det går bra, så fortsätter man tills man kommit till den punkten då det händer något. Men ska man behöva låta det gå så långt? Det blir många frågor när man tänker igenom detta, men inga vettiga svar. Jag vet inte hur folk tänker, men jag önskar att jag kunde påverka folk på ett sådant sätt att de slutar.
Elin 2009-05-07 23:23 ! Citera #
Folk tänker ju alltid -de händer inte mig, men så gör de de ibland, fy va fruktansvärt att ha de på sitt samvete att ha kört ihjäl nån bara för man satte sig bakom ratten full. Puckat. Ja hörde att lika många gånger man möter en taxi 08 i sthlm möter man nån som e påverkad av droger lr alkohol. Skummt!
Tiberja 2009-05-09 23:45 ! Citera #
När man är berusad så vågar man ta stora risker, man skulle aldrig göra något sånt om man var nykter. dom som oftast kör berusade har drukit mycket eller tagit andra droger ångrar allt efter åt, jag menar vem vill bli av med körkortet liksom.
Jessssy 2009-05-16 19:51 ! Citera #
Håller helt å hållet med! Tänk både på andra och dig själv. Det handlar om liv och död.
Be istället en förälder eller kompis hämta dig från festen. Eller strunta i att dricka!
Gäst 2009-06-02 17:36 ! Citera #
Det kan ju bero på att efter du druckit lite så blir ditt omdömme sämre och du tänker inte så långsiktigt och ser inte vilka konsekvensr det kan ge.. Utan du gör mer vad du känner för, den smarta delan av hjärnar ”kopplas bort” av alkoholen..
Sansi 2009-06-03 12:48 ! Citera #
Man SKA inte köra rattfull, anledningen till att folk gör det är väl att de inte tänker sig för, liksom de har sex med någon som inte är deras flick/pojkvän - PÅ FYLLAN.
RedHeaart 2009-06-08 17:51 ! Citera #
De personer som kör berusade ska INTE HA KÖRKORT!

Tänk så många barn & vuxna som dör varje år pga rattfylla, usch jag får ont i magen bara att tänka på!
Ser du nån som tänker köra rattfull, gör något, se till att personen inte åker iväg, då räddar du liv!

Vill ni ha mer information så gå in på DONT DRINK AND DRIVE s hemsida och läs, finns massor med viktiga saker!

Kram
asuka 2009-07-01 17:43 ! Citera #
Jag håller totalt med, så dumt. don’t drink and drive besöker vår skola varje år och visar filmer och annat för oss , i år var det en tjej som förlorade sin lillebror pg.a av att någon man som druckit bestämt sig för att köra bil. det var verkligen många blev påverkade, och förhoppnigsvis många som kommer att avstå från att göra samma misstag som bilisten.
ekermo 2009-08-24 20:07 ! Citera #
Håller med om idiotin i att köra onykter....

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 14:36
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov