Start > Körkortsforum > Varför köra berusad?

Varför köra berusad?

OscarEriksson 2009-08-24 20:49 ! Citera #
Det är även många som kör berusade på grund av ”dagen efter”

Det är när dem har druckigt alkohol kvällen innan och kör dagen efter när det fortfarande finns alkohol i kroppen.

Det är därför man ALLTID ska låta bilen stå dagen efter

Mvh
tirsa 2009-08-27 15:20 ! Citera #
Jag tycker att man ska hårdare regler och om man nu får tillbaka körkortet, så ska det vara obligatoriskt med alkolås. Själv dricker jag aldrig alkohol, och förväntar mig att andra ska vara lika säkra bilförare.

och om man har alkolås så får man ju öva lungorna fint varje gång också (man blir ju nästan blå i ansiktet) :lol:
valkyriana 2009-09-02 18:18 ! Citera #
Självklart ska man inte köra berusad. Det är under alla kritik, ok att man sätter sitt eget liv i spel, men alla runt omkring som inte själv gjort valet med en full person i trafiken.
Problemet är nog iof större ”dagen efter” Där kör sjukt många med promille halt låååångt över det tillåtna. Och det borde folk tänka mer på.
Gäst 2009-09-25 15:15 ! Citera #
Tänk på att effekten av alkokol kan sitta i även dagen efter!
DennisCM 2009-09-28 10:22 ! Citera #
Jag håller också med Kooko. Man är väldigt dum om man kör onykter eller om man druckit över huvud taget för den delen. Men som någon annan skrivit som jag såg innan så påverkar alkoholen ens omdöme och man kan då tänka att man känner sig inte onykter och att olyckor inte händer mig, bara andra.
Gäst 2009-11-02 18:07 ! Citera #
Jag håller med. Det är så idiotisk att riskera andras liv för att man är så självisk. Jag tycker att alla bilar borde ha alkolås. jag struntar vad ni har för anledning, det är noll tolerans när det gäller alkohol, om ni struntar i Era liv så gör det på andra sätt men fan låt bli andras liv!!!
:o
Gäst 2009-11-07 15:28 ! Citera #
Ingen ska någonsin chansa på att köra med alkohol i kroppen- reaktionsförmågan sätts ner och även om du känner dig säker så är inte hjärnan i full funktion utan du riskerar både ditt och andras liv om du framför en bil med alkohol eller andra berusningsmedel.
mariag 2009-11-26 14:04 ! Citera #
Gud vad hemskt!! :O Nej jag håller verkligen med att man inte ska köra rattfull, och dessutom att man inte ska åka med någon som har druckit, även om det verkar lugnt just då så kan man aldrig veta, och det är så inte värt risken!!
Gäst 2009-12-05 18:35 ! Citera #
Tänk!!!! Det säger väl sig självt att det finns en anledning till att man inte ska göra det!! Använd insidan och sunt förnuft. Hur kul vore det att ta livt av någon av den anledningen??? eller att skada någon svårt???
Gäst 2010-01-02 13:32 ! Citera #
Folk kör berusade för att dom efter några öl tappar omdömet och tycker att köra hem verkar som en jätte bra idé. Någon nykter skulle aldrig tänka tanken att köra efter att ha druckit. Jag skulle själv aldrig kunna köra efter att jag har druckit, det finns ingen mening med det. jag skulle heller aldrig åka med någon som är berusad. Därför fixar man ett sätt att komma hem från en fest innan man åker dit!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 14:36
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor