Start > Körkortsforum > Varför köra berusad?

Varför köra berusad?

Djekiih 2009-02-27 15:49 ! Citera #
Varför ska man Köra berusad överhuvudtaget om man chansar på att göra det, och hoppas på att Snuten inte kommer på dig, så är chansen större om du gör det iallafall. Det man ska göra lyssna på sin inre känsla så går det bra, då mear jag att man skall låta bli!
Djekiih 2009-02-27 15:51 ! Citera #
Djekiih
varför ska man Köra berusad överhuvudtaget om man chansar på att göra det, och hoppas på att Snuten inte kommer på dig, så är chansen större om du de kommer på dig iallafall. Det man ska göra lyssna på sin inre känsla så går det bra, då mear jag att man skall låta bli!
Pompadour 2009-03-29 22:04 ! Citera #
Ja, det är klart. Men efter några öl kan ens omdöme som bekant påverkas åt helt fel håll och man tänker ”Äsch, det gör väl inget, jag är ju knappt påverkad.” Så, ja... Ingen skulle nog i nyktert tillstånd kunna tänka sig att köra rattfull (om man nu kan säga så).
Gäst 2009-03-30 10:56 ! Citera #
Djekiih
varför ska man Köra berusad överhuvudtaget om man chansar på att göra det, och hoppas på att Snuten inte kommer på dig, så är chansen större om du gör det iallafall. Det man ska göra lyssna på sin inre känsla så går det bra, då mear jag att man skall låta bli!


För att människan älskar spänning och äventyr, för vissa är det som när ungdomar tjuvrökte och fick en kick av att dom kunde bli påkomna. Med andra ord så är det idioter som kör berusade i trafiken
McNick 2009-03-30 12:28 ! Citera #
Problemet i det här landet är ju att alla vet att risken att åka dit är väääääldigt liten och skulle man åka dit är straffet knapp kännbart ju
Gäst 2009-04-05 16:37 ! Citera #
Pompadour
Ja, det är klart. Men efter några öl kan ens omdöme som bekant påverkas åt helt fel håll och man tänker ”Äsch, det gör väl inget, jag är ju knappt påverkad.” Så, ja... Ingen skulle nog i nyktert tillstånd kunna tänka sig att köra rattfull (om man nu kan säga så).


Fast om man i nyktert tillstånd verkligen har tagit ställning och insett vilken otrolig risktagning det är att köra i berusat tillstånd, även olycksmässigt, inte bara straffmässigt, då är nog risken för att man sätter sig full bakom ratten avsevärt mindre.

Det ska bli intressant att se om olycksstatistiken minskar i och med att riskettan har införts i körkortsutbildningen.
MaryAlenbratt 2009-04-20 19:54 ! Citera #
Man kanske inte känner sig onykter och tror att man har full kontroll på alla. ”herregud, jag har ju kört bil i 100 år, klart jag kan köra”. men det är ju hur dumt som helst. inför rattlås på alla bilar !!
Gäst 2009-04-22 21:56 ! Citera #
Det är kanske svårt att göra en rätt bedömning när man är berusad.
kooko 2009-04-27 18:19 ! Citera #
I lördags var det en 19 åring som miste livet & en som blev svårt skadad pga att de körde onykter, så himla onödigt. :cry:
Gäst 2009-05-03 19:31 ! Citera #
Jag håller med Kooko, det är otroligt onödigt när folk dödas av rattfyllon. Min kompis systers 10-månader gamla bebis och hennes farmor blev påkörda av ett rattfyllo och dog för några år sedan. Familjen sörjer dem mycket.
Snälla ni som läser det här; kör aldrig med alkohol i kroppen det är SÅ OTROLIGT DUMT!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
7
I dag 12:42
1
I går 20:30
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor