Start > Körkortsforum > Varför köra berusad?

Varför köra berusad?

mackeeh 2010-07-25 14:42 ! Citera #
Du riskerar inte bara ditt liv utan andras också om du kör onykter . sjukt onädigt och köra om man druckit
ayah 2010-07-25 23:20 ! Citera #
Vf vara berusad och köra bil? jag menar hur kan man vara en sådan som inte tänker på sitt liv ?man kan ju döö...
GiuliaDS 2010-07-28 13:30 ! Citera #
Stinis


Men det är ju inte det som är det viktiga. Man riskerar ju faktiskt sitt eget och andras liv, det vet alla, men ändå kör många berusade..


Som personen ovanför sa straffet e ju knapp kännbart plus att risken oftast inte är sa stor...
det spelar ingen roll om det handlar om andras liv för den som har druckit tänker inte pa det eller hur?...
Varför har da inte strängare straff gjorts mot det? Eller ska man skylla pa en psykisk störning...eller sa...
Det finns sa manga orsaker...sa länge man inte gör nagot mot det sa kommer det fortsätta. ...
syntax 2010-07-28 16:41 ! Citera #
Jadu, denna fråga är väldigt klassisk.
Folk brukar allmänt köra berusade pågrund av stor självkänsla. Det är nog nästan en norm. En norm som gör så att adrinalinet pumpar då man bryter mot lagen. Endel kör berusade för att visa att de ha god självkänsla och kan hantera sin körning fast de är påverkade av alkohol.

Både jag och du vet att detta är fel.
Gäst 2010-08-01 11:34 ! Citera #
Det är sjukt egoistiskt att köra påverkad, ”äsch jag klarar mig”
ah kanske du- men inte personerna du kör på!!
huvva:(
Gäst 2010-08-06 21:22 ! Citera #
När man är berusad verkar ju allt vara en så jäkla bra idé. Allt ordnar sig. Men det bör finnas gränser, t.ex att sätta sig i en bil berusad... Lag på alkolås hade nog sparat en hel del liv
Gäst 2010-08-16 03:03 ! Citera #
Håller med de andra :)
Gäst 2010-08-20 19:05 ! Citera #
Precis! Varför köra berusad?? Inte nog med att man riskerar sitt eget liv så sätter man ju andras liv också på spel!! Som några redan har nämnt så skulle alkolås hindra de flesta berusade från att köra bil men man kommer på lösningar där också (sjukt nog!) genom att låta en som inte är påverkad av sprit blåsa i den !

Att köra bil berusad är inte det smartaste man kan göra vare för sig själv eller övriga människor. Så om du nu ändå dricker dig full, sätt dig inte bakom ratten!! Det finns trots allt andra alternativ att ta sig hem med!
maja 2010-08-21 19:22 ! Citera #
Det bästa är nog att om man typ ska ut och festa, planera innan hur man ska ta sig hem och om man vet att man får dåligt omdöme när man är full inte ta bilen dit, så finns det ingen risk att man tar den hem sen. Allt handlar om att man har lite självkännedom och mognad.
headstrong_ 2010-08-21 19:51 ! Citera #
För att när man dricker stängs delar av hjärnan av och man tänker helt enkelt inte klart när man sätter sig i bilen. Total idioti. Hur nyktert folk kan låta en berusad sätta sig bakom ratten tycker jag är en ännu intressantare fråga.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 14:36
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov