Start > Körkortsforum > Hur kan vi som invandrare klar…

Hur kan vi som invandrare klara av teori provet ?

Rafed 2019-03-25 21:55 ! Citera #
Drive trafikskola i Skärholmen
Har teori frågor på albanska
08 711 47 22
Gäst 2020-02-06 08:59 ! Citera #
Hej på er,

Det är riktigt tragiskt att ni skriver att det olika Albanska dialekter. Det jag skulle vilja påminna er är Albanska språket skrivs oavsett land likadant då det är samma bokstäver, grammatik mm, det kan vara olika i uttal men absolut inte att att det inte går att förstå eller att det skulle vara beblandat med Jugoslaviska ( vad det är nu för språk).

Nu är det ju gammalt inlägg det där, och den förhoppningen om att Albanien skall komma med i EU har inte inträffat än så hoppas att man har lärt sig Svenska och kan ta körkortet på Svenska.


PS: Jag är själv från Kosovo och har absolut inga problem med att förstå något av Albanska dialekter.
PS2: Jag tycker inte att ett körkort från något av länderna i Balkan skall byttas över till Svensk körkort rakt av, det skiljer sig mycket i sättet hur man man kör och därför kanske ett tilläggsprov för att förstå regler i Sverige.
tunu 2020-02-06 11:21 ! Citera #
Hej dat var inte så lätt heller förstå svenska teori frågorna. Den som uttalar frågorna tror är från Malmö :( .Lyssnade frågorna fler gånger och tappade mycket tider,räkte inte tid på slutet tyvärr. Jag är också utländsk.
Mmm 2020-08-28 23:28 ! Citera #
kosova 2015-05-12
Hej jag har läst non som har skrivit från Kosovo jag är ochså från Kosovo hur kan jag få hjälp med teori kan non svåra
Finns i Göteborg
egzon 2021-02-10 17:58 ! Citera #
Sämta tänkbara översättningen helt fel översatt ifrån google translate.. ni borde skämmas!!!
Gäst 2021-02-10 23:45 ! Citera #
egzon 2021-02-10
Sämta tänkbara översättningen helt fel översatt ifrån google translate.. ni borde skämmas!!!
Ett steg för att göra det enklare för dig här i sverige.

Lär dig Svenska i tal och skrift.

Det kommer underlätta i alla områden.

Eller så kör på unersiella språk som ex Engelska som funkar överallt i de flesta länder. Andra finns ned som Franska och Spanska.

Många kan flera språk.
örnebjörk 2021-02-11 20:49 ! Citera #
Helt rätt 8-)
Gäst 2021-02-11 23:44 ! Citera #
örnebjörk 2021-02-11
Helt rätt 8-)
THX för medhåll.

Skulle jag flytta till annat land ex Italien eller Frankrike.
För att få respekt....helvetet kämpa in språket i tal och skrift för att komma in i samhället.

Win win....fasen kräva saker när man inte bidragit ett skit.
Balkan 2021-03-05 00:35 ! Citera #
ali 2019-02-10
The same and for me :x
Hur kan man skriva att ens man är från Albanien och att man i Kosovo talade en blandning av albanska och jugoslaviska? Det har aldrig funnits ett jugoslaviskt språk likväl som det aldrig har funnits ett sovjetiskt språk.
Notab 2021-05-19 19:23 ! Citera #
Kosova 2018-02-07
Jag har gjort provet över 10 ggr , för oss som är från kosovo är detta som ett helt annat språk , det är gramatiska och äldre ord från Albanien som inte används inte ens på högskolenivå i själva landet. Provet måste skrivas om till enkel albanska!
Finns inget som heter enkel albanska. Antingen så kan man albanska eller så kan man inte albanska. Lär dig albanska o sluta klaga.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov