Start > Körkortsforum > Hur kan vi som invandrare klar…

Hur kan vi som invandrare klara av teori provet ?

Gäst 2010-12-08 01:06 ! Citera #
Jag ger nästan upp nu efter min femte kunskapprov och inte gick bra. Det fattades 2 poäng :(

Jag orkar liksom inte längre att läsa på boken, lyssna på CD och att öva teori hemma. Fösökte få förlänga provtiden men min SFI lärare tycker inte att jag behöver det, eftersom min svenska tycker hon är bra och jag kan lyssna och förstå språket mycket, enligt henne.

Det är dilemma för mig, jag behöver lite längare tid än bara 50 minuter. Jag gör ju prov på det språket jag inte är vana vid.
Det är altså bara SFI läraren som kan understeckna förlängningstidsformuläret. Vad ska jag göra?

Tacksam för hjälpen
ghudi 2010-12-08 18:44 ! Citera #
Trena någon trafik skolan och de har teori kurser och frågor på oilka språk och de kan även hjälpa dig med tid forländning och tolk om det behoves.
Olga 2010-12-18 04:49 ! Citera #
Det är samma med mig.
Gäst 2010-12-18 04:56 ! Citera #
2 p.... inser du hur lite som fattas för att du ska klara det? läs igenom boken noga en gång till så skare absolut inte vara några problem.
Frida S 2011-01-04 09:50 ! Citera #
Finns det ingen möjlighet för dig att få göra provet på ditt hemspråk? Jag har läst någonstans om att man kan få ta teorin på ett annat språk än svenska. Det är ju värt att kolla upp det för dig! Lycka till förresten, du klarar det säkert snart!
Lisa M 2011-01-04 13:32 ! Citera #
Om man inte kan det svenska språket tillräckligt bra när det kommer till teorin finns det ju en möjlighet att få teorin på Engelska. Jag har dock ingen aning om det finns teori undervisning och prov på sitt hemspråk, men det kanske skulle vara någonting att fixa i framtiden :D
Gäst 2011-01-10 11:24 ! Citera #
Nej du jag är finne endå läser jag svenska klart du klarar det np ta tid på dig kolla sammanhangen på frågan när du kommer på det säger du va lätt det va.om alla idag skulle göra om proven 27%skulle klara det.man glömmer allt efter man fått körkorten.ska göra 13,30 teori idag kör me teo2010 du klara rteorin lätt.lycka till brossan!:)
Gäst 2011-01-14 15:19 ! Citera #
Det finns altid möjlighet att göra kunskapsprov på sitt språk om det går inte på svensa varför envisas o göra det då gör det lätare för dig själv
jag e också invandrare men som barn kom jag hit o det e lätare för min del att göra det på svenska för jag förstår inte frågor på mitt språk
Abbe 1 2011-01-16 19:54 ! Citera #
Hej vännen. När du okar tid så har du möjlighet att göra det med en tolk och få be de extra tid för provet, det har många gjort och det får göra !00%. Tala om att du behöver extra tid och en tolk neb räkna med att det dröjer längre än vanligt.

MVH Abbe
Gäst 2011-01-16 20:00 ! Citera #
Abbe 1
Hej vännen. När du bokar tid så har du möjlighet att göra det med en tolk och få be de extra tid för provet, det har många gjort och det får göra !00%. Tala om att du behöver extra tid och en tolk. Näkna med att det dröjer längre tid att få göra provet än vanligt med tanke på att det är många som vill ha extra tid med tolk.
MVH Abbe

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest