Start > Körkortsforum > Hur kan vi som invandrare klar…

Hur kan vi som invandrare klara av teori provet ?

Gäst 2011-01-16 21:12 ! Citera #
Ge inte upp jag har 50 50 51 50 läs i denna sida har du allt du ska veta det kommer vilken fråga fick du ställ dom hit ska vi hjälpa dig me det om vi kan
Gäst 2011-01-19 07:43 ! Citera #
Jag fic kdet du får det 1000%
Ingela 2014-09-12 09:30 ! Citera #
Hej,
Min man är från Albanien och skulle göra frågorna på albanska. Han blev grymt besviken. Det var inte den albanskan man pratar i Albanien utan den albanska man pratar i Kosovo, dvs väldigt utblandad med Jugoslaviska. Han sa att frågorna verkade vara översatta med Google Translation och att orden hade blivit sammansatta utav en olyckshändelse. Samma sak när han skulle använda en tolk. Vi bad speciellt om en tolk från Albanien men vid mötet visade det sig att tolken var från Makedonien och det är ungefär som om vi svenskar skulle få en tolk som pratar danska. Så det gick ju inte det heller. Nu pluggar han på i den svenska läroboken och hoppas på att Albanien ska komma med i EU så att han kan få byta sitt albanska körkort rakt av. :D
kosova 2015-05-12 23:13 ! Citera #
Hej jag har läst non som har skrivit från Kosovo jag är ochså från Kosovo hur kan jag få hjälp med teori kan non svåra
sugen 2015-05-13 16:29 ! Citera #
Hej jag är en tant på 59år som är sugen på körkort jag har provet flera gånger utan resultat hur gammal kan man sluta för körkort?
Gäst 2015-11-30 18:53 ! Citera #
Ingela 2014-09-12
Hej,
Min man är från Albanien och skulle göra frågorna på albanska. Han blev grymt besviken. Det var inte den albanskan man pratar i Albanien utan den albanska man pratar i Kosovo, dvs väldigt utblandad med Jugoslaviska. Han sa att frågorna verkade vara översatta med Google Translation och att orden hade blivit sammansatta utav en olyckshändelse. Samma sak när han skulle använda en tolk. Vi bad speciellt om en tolk från Albanien men vid mötet visade det sig att tolken var från Makedonien och det är ungefär som om vi svenskar skulle få en tolk som pratar danska. Så det gick ju inte det heller. Nu pluggar han på i den svenska läroboken och hoppas på att Albanien ska komma med i EU så att han kan få byta sitt albanska körkort rakt av. :D
Hej Ingela

En person från Kosovo som skrev kunskapsprovet på albanska i Eskilstuna sa just till mig att den albanskan som användes vid provet var albanskan från Albanien och att han förstod ingenting alls. Nu läste jag vad du skrev om vv.

Det verkar ha varit Google translation rakt av (eller dylikt som Trafikverket har kört med). Iom att albaner bor i 6 olika länder med en massa berg emellan och olika styren under 50 år - så har även språket förändrats.
Gäst 2016-01-11 16:16 ! Citera #
Ger aldrig upp
Gäst 2016-01-11 18:59 ! Citera #
Jag vill börja nu men jag vill inte vad ska jag göra
Gäst 2016-03-06 23:27 ! Citera #
Transportstyrelsen är tjyvar ihop med alla idiot trafikskolor som ljuger om att dom har dom rätta frågorna endast på svenska språket fungerar det att göra provet på o då räcker det att läsa boken ordentligt
Gäst 2016-03-07 08:40 ! Citera #
sugen 2015-05-13
Hej jag är en tant på 59år som är sugen på körkort jag har provet flera gånger utan resultat hur gammal kan man sluta för körkort?
Förstår inte riktigt din fråga.

Men du kan göra om teori/körprov hur många gånger som helst, tills du klarar det. Sen rekommenderas det att man är väl förberedd, eftersom det alltid blir billigast.

Ett godkänt prov, är giltigt i 2 månader. Klarar du inte körkortet inom den tidsramen, så måste du göra om båda proven.

Det finns ingen övre åldersgräns. Du kan mycket väl ta körkort vid 59 om du vill! :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo