Har läst alla 17 sidor. Mycket intressant, utan inget nytt.
Hoppas de som jobbar på Jakobsbergs vv som heter Edward och Christopher dör i morgon på väg till jobbet.
Före att hata inspektörer alla som klugat uppkörningen måste förstå en sak: varje inspektör tar ett moralisk ansvar för varje aspirant han godkänner. Tänk på hur ska en inspektör leva vidare om han läser i tidningen om hans aspiranter körde på barn.
Men, det finns vissa undantag också.
Trafikverket uppmuntrar aspiranterna att ha med sina handledare .. Körprovet är ett stickprov på KURSPLANEN
Lite oklart vilken handledare ska ta med t.ex. en 54-årig utländsk förare (som dessutom ingår i den ”bästa erfarna gruppen” enl. Körkortsboken) med typ 35 år körerfarenhet: sin svenskfödd 18-årig dotterson som en ”privata handledare” eller måste han betala flera tusen euro till en trafikskola först för att nån därifrån sedan följer med?
Enligt lag(och den skall vi ju hålla oss till) får inte en inspektörs bedömning av ett körprov överklagas och då faller ju idéen med kameror om man vill ha en ”andra bedömning”
Men alla inspektörer med dålig humor kan ju få sparken direkt, eller hur? Och då ska de aldrig jävlas utan ska bete sig liksom handledare från trafikskolan finns i bilen.
.. aldrig hade möjlighet att besöka Östtyskland, så din hyperbol må vara förlåten
Vad synd, kanske inte han..
Lyckligtvis jag gick på första trafikskollan i Sovjet Union, det var ett litet okänd land som ägde Östtyskland tillsammans med deras Stasi, osv. Den samma Sovjet Unionen som var den bästa Kompis till den Socialistiska Kungariket Sverige, med samma Drutten och Gena på socialistiska TV i både land. Lyckligtvis existerar det ingen Sovjet Unionen med socialistiska regler utan kommunistiska regler i Sverige fortfarande finns.
Det är inget fel på den persiska översättningen av teoriprovet
Det är MASSOR fel på den ryska översättningen också, den ser ut som man har använt den gratis Google Translate för att översätta provet.
Oversättningen ser ut billig, oprofessionellt och dåligt. Bytade mellan språk under provet flera ggr. Hade Trafikverket inga pengar för en bra översätning eller hade inte tid att hitta en person med utländsk moderspråk för att oversätta korrekt trots att alla prov kostar pengar? Den ryska oversättningen mycket dåligt jobbat, punktslut.
vissa tjejer tar körkortet på första försöket och kör som frågetecken i trafiken
Stämmer, har en väninna just klarade prov på första försöket som kan faktiskt inte varken parkera eller köra inte som en handikappad grönsak, offta behöver hjälp med vissa grejer. I Sovjet Unionen fanns många tjejer också som fick godkänt utan att kunna köra bra eller hitta var batt?riet sitter. Där finns ett stående uttryck: ”En kvinna som sitter vid ratten är sämre än berusat man”.
--
Livet är inte bara ”svårt” utan ger erfarenheter, och inte bara i körningen utan i många olika aspekter.
I Sovjet Unionen, som nuvarande Sverige är ganska lika, systemet fungerade så här:
99% personer som kom inte från trafikskolor på uppkörningar fick icke gödkänd
pga trafikskolor betalade pengar till inspektörer.
Inspektörerna neckar, man går till en trafikskola och spenderar mer, sedan alla glada. Och,
mer uppkörningar = mer pengar i inspektörernas bolag & deras bonuser. I Sverige det brukade man kalla för ”en mafia i Ryssland”.
Visst, finns det ingen ”mafia” i Sverige. Bara miljövanlig körning (trots att
växter behöver koldioxid, samt
glaciär på Mars töar också) utom bara Hels Angels & Bandidos ;-)
--
Ska göra uppkörningen snart.. Blir jag kuggat bara
så där ska varken betala några öre till inga trafikskolor (med körerfarenhet ca 20 år) eller träffa inspektörer med AK-47 på väg till deras jobb utan ska fölkbokföra mig lugnt i Danmark, Finland eller Frankrike, byta mitt körkort utan prov och utan prövotid där, sedan kanske, berur på egen humor, skanna körkortet & skicka till Trafikverket med the finger, also known as
the finger wave, the middle finger, flipping someone off.
Med vänliga hälsningar