Körde upp i Södertälje idag, roliga var att jag tagit fel datum så satt i måndags (29/10-12) och väntade i 20 minuter innan jag ringde morsan och fråga vilken datum det stod på lappen, så jag hade varit nervös helt i onödan hela söndagen och måndagen, men på vissa sätt hjälpte det för när det väll var dags idag kände jag mig nästan mer förberedd och mindre nervös!
Det kändes dock endå rätt overkligt att man skulle köra med en inspektör som nogrant kollar allt man gör men jag körde på och nervositeten släppte direkt för han var en riktigt trevlig inspektör! Vi pratade om lite allt möjligt och det passade mig mycket bra. Efter jag var klar (körde inte ens i 30 minuter) så började tankarna samtidigt som vi svängde upp mot parkeringen igen spridas om att jag nog inte klarat det eftersom vi körde så kort tid, kändes verkligen som jag kört 5 minuter. Det kändes varken helt perfekt, eller helt värdelöst. Men nu i efterhand kan jag inte komma på något fel jag gjort direkt, enda jag kan tänka på är att jag fick köra fram 1 gång innan jag kom in bra i parkeringen när jag skulle backa in på parkeringsrutan.
Men när vi stannat vid parkeringen där vid deras kontor så stängde jag av bilen och fick direkt höra ”Jag får gratulera” och det är helt klart bland dem ljuvligaste orden jag hört på mycket mycket länge.
Förövrigt så klarade teoriprovet på första (53 poäng) och detta var min första uppkörning, har kört till och från i över ett år så jag har på så sätt fått in en rätt bra vana. Kört ca 7 gånger på trafikskolan så mitt körkort gick för under 10.000.