Start > Körkortsforum > BÄSTA Ungdoms/Första bil

BÄSTA Ungdoms/Första bil

Gäst 2012-02-08 17:16 ! Citera #
Jag är sugen på en liten polo som min första bil! Liten, smidig, bränsle snål och hyffsat billig! Tror det är viktigt att tänka på sådant vid första bilköp, den ska inte bara vara snygg det är också viktigt att man känner att man kan hantera bilen och att den inte kostar mer än vad man faktiskt har råd med. Det är lätt att glömma bort alla försäkringskostnader och att för att inte glömma de endast stigande bensin priserna..
Gäst 2012-02-08 21:37 ! Citera #
Ullis
Jag är sugen på en liten polo som min första bil! Liten, smidig, bränsle snål och hyffsat billig! Tror det är viktigt att tänka på sådant vid första bilköp, den ska inte bara vara snygg det är också viktigt att man känner att man kan hantera bilen och att den inte kostar mer än vad man faktiskt har råd med. Det är lätt att glömma bort alla försäkringskostnader och att för att inte glömma de endast stigande bensin priserna..


Helt rätt. Räkna med mellan 600 och 1200 kronor i bensin per månad. 500-1000 kronor per månad för försäkring. Småkostnader till bilen: ett par hundra (tvätt, påfyllnad av vätskor osv). Värdeminskning några tusen per månad om bilen är hyfsat ny. Skatt: allt från noll de första åren till någon tusenlapp per år. Servicekostnader, några tusen per år.
Gäst 2012-02-22 19:31 ! Citera #
Jag tycker också det är super svårt att veta vilken bil som är den perfekta första bilen. En dyr bil känns inte aktuellt då jag är student. En billigare, äldre, är dessutom bättre för plånboken så körkortet kostar nog mycket tyvärr. För om man är student som jag så kommer man kanske inte behöva bil om man ska bo i en stad med mycket kollektivtrafik. Så kör på en billig men välfungerande hyffsat snygg en! ;)
Gäst 2012-03-04 18:35 ! Citera #
VW Golf 2004 år modell lätt
PumpBolaget 2012-04-21 15:56 ! Citera #
Min första bil är en BMW 316. Liten och bensinsnål, perfekt första bil.
Micke78 2012-05-09 15:51 ! Citera #
Min första bil kommer bli en liten Nissan Micra årsmodell 2005.
Min sambos föräldrar har fått ta över en sådan bil då en av deras anhöriga gick bort. Så dom sa att så fort jag får körkortet i ena handen så kommer jag få bilnycklen i den andra :)
Kanske inte en bil som man hade valt själv om man hade fått fria tyglar, men tycker den kan duga bra som första bil..
Gäst 2012-08-24 10:57 ! Citera #
Nicke111
Jag tycker saab 99 eller volvo 142 :)

det är riktiga bilar iaf, inget datakrafs i dom :)
Gäst 2012-08-24 11:00 ! Citera #
Köp en bil som går att drifta med och trolla polisen när dom försöker köra ikapp :lol:
Pojz 2013-08-27 23:35 ! Citera #
Min första bil va en Volvo s80, visst den drog en del men du sitter säkert i sån och bekvämligheten är i toppklas. ett tips om du är fattig eller student är att köra taxi åt dina vänner ;)

Mvh pojz
dampebampe 2014-03-26 23:58 ! Citera #
Övningskör i en golf r32 som far min köpte så jag kunde övningsköra manuellt. Nu måste man köpa något som matchar annars får man det tråkigt så tror jag ska köpa mig en Nissan 350z som matchar farsans GT-R lite

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 19:44
1
I dag 14:05
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest