Start > Körkortsforum > BÄSTA Ungdoms/Första bil

BÄSTA Ungdoms/Första bil

ester 2011-04-07 05:48 ! Citera #
Jag skulle också råda till en golf eller polo . Lagom stora för mångga som går att reparera själv utan att man blir pank direkt.
Trevlig o lättkörd dessutom. Lite dyrare i inköp men det tror jag att man har igen.Man får vad man betalar för.
DJ 2011-04-09 20:16 ! Citera #
De opel som gäller :D
WishMeMamma 2011-05-20 23:48 ! Citera #
Ojojj ! Ja det beror ju på pengar absolut. Var sträcket går. Ford skulle jag rekomendera. Bra billig bil och finns ett stort utbud beganade bilar.
Skulle jag få köpa ”vilken jag vill” utan att behöva tänka på pengarnas del i detta. Så skulle det bli en nyare VOLVO! Tycker de gammla är skit fula och klumpiga (och jag hade SÅ mycket fördommar mot Volvo) Men så en dag.. Så får Jag köra en. Och jag blev förälskad. Den var underbar, väldigt känslig, lätt, följsam i ratten. Och ja jag bara föll pladask.

SÅ Volvo absolut.

Mvh Emma
Maxt 2011-05-22 22:39 ! Citera #
Jag vill rekommendera en äldre bil bland de första. De har ofta en mer direkt koppling mellan ratt och hjul och mellan pedal och väg. Man känner mer hur bilen reagerar på olika kommandon och man får en bra förståelse för tekniken. Nyare bilar är ofta väldigt förlåtande. Man kan starta på femman utan att knappt märks. Försök med det på en gammal bubbla!

Min första bil var en Mitsubishi galant -88. Så fort jag kom ut från den godkända uppkörningen ringde jag min pappa och frågade om han händelsevis inte hade någon bil som jag kunde låna, gärna nuuuu :) Då fick jag ta den.

Det var en grymt rolig bil. Accade snabbt och så. Drog dock knappt en liter milen, så man fick välja sina resor.
emraan 2011-05-24 15:45 ! Citera #
Bmw årsmodell 95 ganska bra som första bil eller en saab 900
DAVH 2011-06-22 15:30 ! Citera #
Själv har man en porsche 924. En kul bil, bra drag, billig i drift och försäkring+ att det är en blickfångare ;) grym körkänsla kan även tilläggas.
villhakorkort 2011-07-14 12:05 ! Citera #
Har en Volvo S40 1,8 -00, ingen turbo = mindre skatt, försäkring, drar relativt lite (mellan 0.6-1l/mil), bra komfort m.m.
ijjop 2011-07-14 20:08 ! Citera #
En något mindre bil som är lätt att ha kontroll över skulle jag nog säga.
Finns en hel del att välja bland men jag har känt att det underlättar med lite mindre eftersom jag fortfarande inte känner mig fullt säker.
kjellove 2011-09-01 20:05 ! Citera #
Det må vel være en god gammeldags Vw Passat 88-93 mod.... billige deler, rimlig forsikringer og billig å kjøre =)
Gäst 2011-09-12 00:56 ! Citera #
Jag skulle nog säga att en golf eller polo skulle sitta väldigt bra. De slösar väldigt lite bränsle (vilket är väldigt viktigt om man tagit ett CSN lån á la 300 000 kr för studierna). Komfortabla är de såklart. Inget fel med prestandan heller, så vidare man inte är ute efter ett bensinslukande monster. De är även inte så stora så manövreringen blir lättare samtidigt som fickparkering inte blir ett stort problem. Sist men inte minst, priset. Jag har för mig att golf och polo minskar i värde väldigt snabbt efter inköp. Så man kan bespara väldigt mycket pengar genom att köpa en begagnad från t.e.x blocket.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo