Start > Körkortsforum > Jätte nervös inför Risk2

Jätte nervös inför Risk2

Gäst 2011-03-24 15:59 ! Citera #
Dom hjälper dig jätte mycket och förklara precis hur du ska göra. Om du kan växla så går allt bra. (Du blir kuggad om du har 1ans växel hela tiden) så ha inte det haha :)

lycka till
Gäst 2011-03-31 00:19 ! Citera #
Alla pratar om hur kul det är och hur roligt det är att halka runt. Jag har bara övningskört under vintern, är ganska van vid halt väglag nu och har halkat runt okontrollerat några gånger mitt i en snöstorm vilket var riktigt skrämmande. Så när jag väl kom dit tänkte jag: ”Var det bara det här? Ska det inte vara halare? Det var ju inte så farligt!” Blev nästan lite besviken. Jag tyckte den intressantaste delen var när man fick prova på att krocka och att sitta fastspänd i en uppochner-vänd bil.
Gäst 2011-04-02 19:54 ! Citera #
Det är nästan omöjligt att inte klara halkan! Det kommer gå tooppenbra ska du se :)
Jag hade bara kört någon månad innan min halkkörning och jag klarade den galant! :)
Men jag var precis som du jättenervös att jag inte skulle klara det. När jag kom dit så släppte nervositeten direkt och det var skitkul att köra! :P
Bara man gör som dom säger så klarar man det :)
Gäst 2011-04-21 10:02 ! Citera #
Jag tror inte alls att du behöver vara nervös! Även jag var otroligt nervös inför halkbanan, men det släppte så fort man satte sig i bilen. Inför halkbanan så hade vi genomgång med vår handledare och ha sa att vi hade absolut ingenting att oroa sig för. Och han hade så rätt! Det var en otroligt rolig upplevelse och lärorik upplevelse!

Är du orolig när du är det så säg det till den som du ska köra med, personen känner säkert precis likadant! Och gör personen inte det, så vet den iallafall om att du är lite orolig och kan säkert hjälpa dig för att allt ska gå så bra som möjligt.

Du får tänka på att detta inte är uppkörningen, utan en lärande delmoment!

Lycka till!
Gäst 2011-05-02 19:58 ! Citera #
Jag var också jättenervös. Alla sa att det var kul men jag trodde inte på dom!
Jag tyckte inte det var så kul, men det är inget att vara nervös inför heller. Det är lite läskigt men jag kände mig ändå trygg och det var väldigt tankeväckande och givande! Som andra sagt, följ bara instruktioner och gör så gott du kan så klarar du det :)
jery 2011-05-31 22:55 ! Citera #
hajen
det är ingen tävling, du möter dig själv bara för att kunna få kännedom om riskerna.

Okej, tack hajen. Känns bättre nu.
ms8 2011-06-24 19:47 ! Citera #
Du behöver inte vara nervös ta det bara lungt och följ instruktionerna och få inte en black out.
Gäst 2011-06-25 20:08 ! Citera #
Joki
Hejsan!
Det är så att jag ska göra risk2an om 2 veckor och jag är enormt nervös att jag inte ska klara den.
Tänk om man kör fel eller råkar göra nått som man inte ska, åker man ut då?
/joki


Du kuggar om du släpper ratten så att säga. Nästan alla jag har pratat med tycker att det här är den roligaste delen på hela utbildningen.
Det är inte meningen att du ska kunna hantera bilen när det väl går som det går på banan. Tanken är att du som förare ska få känna efter hur det känns när du inte har kontroll över bilen. Var inte orolig. Du har ju kommit så långt att du faktiskt ska göra Risk2 och det innebär att du med andra ord kan köra bil vid det här laget. Det är inget prov och ingen kommer att sätta något betyg på dig. Lugn bara lugn :)

Och nej, man åker inte ut. Du får göra om övningarna några gånger och kan även ta initiativet själv att öka hastigheten på någon övning för att se hur det känns :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor