Start > Körkortsforum > Jätte nervös inför Risk2

Jätte nervös inför Risk2

poked 2010-12-17 14:34 ! Citera #
Risktvåan var ju riktigt kul...Hade en grym lärare också så lärde mig faktiskt mycket under tiden ;) Så länge du kan manövrera bilen så är det inga problem, det är bara att göra som körläraren säger i princip, eller försöka iaf :D
Tubbman 2010-12-28 16:20 ! Citera #
Det enklaste sättet att göra det lätt för sig själv är att be att få köra med automatlåda istället :)
Frida S 2011-01-04 10:02 ! Citera #
Jag var också nervös inför halkövningen men när jag satte mig i bilen och hade genomfört första övningen så började jag tycka att det var roligt istället! Du kommer klara det galant, lita på dig själv =) Förresten, alla snurrar rundor, tror det är lite meningen för att man ska få respekt för hala underlag.
Lisa M 2011-01-04 13:41 ! Citera #
Jag var riktigt nervös inför halkan. Mådde illa och hade ont i magen, (lite töntigt kanske) men när jag kom till halkbanan och satte mig i bilen tillsammans med en oerhört snäll körskole lärare och trevliga personer så släppte nervositeten. Alla var lika nervösa som mig i början men efter ett tag satt vi och hejade på varandra och lekte hej vilt! Slirade runt och hade riktigt roligt tillsammans :) Halkan är verkligen en upplevelse och jag skulle göra om det igen om någon gav mig chansen att göra det!
Adam 2011-01-06 13:25 ! Citera #
Guest
man blir endast kuggad om man inte lyssnar på instruktören eller om man är helt ny på övningskörningen. annars är det bara att ha kul. :D Som om man åker karusell. :D

Helt rätt, kommer ihåg när min pappa skulle ta busskort och satte på handbromsen för skoj skull. Bussen snurrade runt och alla instruktörer blev skit förbannade. Farsan tyckte naturligtvist att det var roligt :), ändå så klarade han sig
gefa 2011-01-09 14:18 ! Citera #
Du ska inte vara nervös, det är praktiskt taget SVÅRT att inte klara Risk2:an. Det enda du behöver göra är att lyssna noga och hålla hastigheten dem ber dig om att hålla. Du ska inte vara för feg och bromsa för tidigt när det gäller. Du kommer att få sladd och åka av banan, det är meningen, för att dem skall kunna framföra sitt argument om att köra sakta.
Kim Andersson 2011-01-11 14:22 ! Citera #
Det är ingenting att vara orolig för... Anledningen till att man åker på halkbanan är för att man ska misslyckas ;) . Man är där för att man ska få uppleva hur det kan gå. Jag var där för någon månad sen nu(fick godkänt) och jag tror inte att man kan få underkänt om man bara gör det som dom ber en att göra. Hålla rätt fart och bromsa :D
Krissie89 2011-02-15 09:40 ! Citera #
Har någon varit med om att en person i ”gruppen” inte har vågat göra risk tvåan när man väl är på plats?
Jag är så rädd att jag ska fega ur väl på plats när det är min tur! Kommer dem försöka övertala mig till
att göra det ändå eller kommer dem bara låta mig gå därifrån så att säga?
Tacksam för svar

/Kristina
Wayne 2011-03-10 15:48 ! Citera #
Det kommer att gå säkert bra! Läraren vet om att man kan bli lite nervös. Jag har precis gjort Risk 2 och de var jättebra att förklara allt man fick göra. Man kan inte kugga. Det var fler som tappade kontroll, och några stycken körde av vägen och in i snövallarna. Det är liksom meningen att man ska uppleva känslan av en sladd, så att man vet var gränsen är. Bilarna är också dubbelkommando så läraren kan ta över om det behövs. Lycka till!
hajen 2011-03-16 07:53 ! Citera #
Det är ingen tävling, du möter dig själv bara för att kunna få kännedom om riskerna.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo