Start > Körkortsforum > Jätte nervös inför Risk2

Jätte nervös inför Risk2

Joki 2010-05-20 15:55 ! Citera #
Hejsan!
Det är så att jag ska göra risk2an om 2 veckor och jag är enormt nervös att jag inte ska klara den.
Tänk om man kör fel eller råkar göra nått som man inte ska, åker man ut då?
/joki
Gäst 2010-05-21 21:03 ! Citera #
Som jag har förstått det så är enda möjligheten att inte klara den att man inte gör som instruktörerna säger eller passar på att busköra på banan. Man blir inte underkänd för att man inte klarar av något moment, det är ju till för att man ska få känna på hur det är att tappa kontrollen över bilen.

...men jag är också sjukt nervös (ska köra halkan nästa vecka). Tanken på att inte ha full kontroll på bilen är lite läskig. :?
Gäst 2010-05-23 01:22 ! Citera #
Man blir endast kuggad om man inte lyssnar på instruktören eller om man är helt ny på övningskörningen. annars är det bara att ha kul. :D Som om man åker karusell. :D
Hold 2010-05-23 23:08 ! Citera #
Jag har pratat med en lärare som brukar hålla i ”Risktvåan”, han sa att ibland händer det att privatister kuggar för att dom inte kan manövrera bilen ordentligt. Jag tror inte du har något att oroa dig för sålänge du känner dig relativt säker med bilen, det du kommer göra är att gasa upp ganska snabbt och sen försöka hålla dig till höger i en sväng där det är halt tex.

Mvh
Johnny 2010-05-24 17:27 ! Citera #
Du kan inte bli underkänd dock endast om du inte följer deras anvisningar och regler. Detta är ett test för dig att känna hur det är att köra på haltväglag och för att göra dig riskmedveten i trafiken.
Joki 2010-05-29 02:01 ! Citera #
Okej! Skönt! om 2 dagar gäller det :)
Gäst 2010-06-12 23:44 ! Citera #
Jag var jättenervös inför min halkbana, men faktum är att det var riktigt roligt. Roligt och lärorikt. Inte svårt att göra fel. De förklarar så bra innan!
lydiajoh 2010-06-13 19:44 ! Citera #
Du har INGENTING att vara nervös för, det är så gott som omöjligt att bli kuggad. Dessutom tycker många att det är jättekul!
Johan_08 2010-06-15 01:22 ! Citera #
Riskutbildningen är till stor del till för att man ska få en koll på vad det egentligen finns för risker och att när man kör på dåliga förhållanden så har man inte koll över bilen.
Elin 2010-06-15 15:00 ! Citera #
Jag ska också köra halkbanan snart, kommer vara såå nervös :O

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
92
I dag 21:06
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo