Start > Körkortsforum > Jätte nervös inför Risk2

Jätte nervös inför Risk2

lyckorus1 2010-07-25 19:05 ! Citera #
Hold
Jag har pratat med en lärare som brukar hålla i ”Risktvåan”, han sa att ibland händer det att privatister kuggar för att dom inte kan manövrera bilen ordentligt. Jag tror inte du har något att oroa dig för sålänge du känner dig relativt säker med bilen, det du kommer göra är att gasa upp ganska snabbt och sen försöka hålla dig till höger i en sväng där det är halt tex.

Mvh


När jag körde halkan, så var det en tjej som (utan att instruktören hade ställt in någon halka över huvudtaget) slirade ett varv in i skyddsdäcken. Jag satt som på nålar, men vi klarade oss allihop och hon blev ej kuggad. Man måste nog vara otroligt slö i reaktionerna eller kaxig för att misslyckas med halkan.
Gäst 2010-07-26 12:11 ! Citera #
Du är ju där för att få lära dig och att testa på det är inget att vara nervös över.
Hoppas det gick bra.
syntax 2010-07-28 16:48 ! Citera #
Du behöver inte vara nervös.

Eftersom du minst är 17 år så skulle jag vilja tro att du har varit på något nöjesfält och åkt kanske tekopparna? Det är samma princip om du frågar mig, då bilen halkar.
Gäst 2010-07-28 18:20 ! Citera #
Halkbana är inget man kuggar! Det är bara en lek i princip. Man ska bara förstå riskerna i vad det är att köra på halt underlag. Så var inte enrvösa! :)
buck 2010-07-29 22:28 ! Citera #
Många som säger att man inte kan kugga! Det är inte sant! En kille kuggade faktiskt halkbanan när jag gjorde den. Detta pågrund av att han inte lyckades komma upp i rätt hastighet när vi provade på inbromsning! Han fick många försök på sig och tillslut ropade bara instruktören GASA och ville verkligen bara att han skulle klara det, men han vågade inte gasa ordentligt, vilket resulterade i en kuggning! Något som tydligen är ovanligt! Så jag tycker dock inte att du ska vara nervös. Har du övningskört mycket och bara du gör som instruktören säger är det inga problem alls.
Gäst 2010-08-01 02:49 ! Citera #
Har någon nått bra tips på bra ställen att göra dessa?
akooha 2010-08-02 14:38 ! Citera #
Man bör kunna manöverera bilen så man kan köra manöverprovet, men kan man backa och svänga så är det ingenting att oroa sig för. Annars är det ingen chans att man kuggar om man inte trakasserar personalen eller kör ut i skogen för skojs skull.
Olknuts 2010-09-01 14:17 ! Citera #
Gjorde halkbanan i går och jag var nervös som en tok innan, grät som ett litet barn och ville bara spy hela tiden. Men så fort jag satte mig i bilen och körde mitt första varv på halkbanan så var det lugnt. Det var fortfarande lite små pirrigt att öka hastigheten och så där men det var absolut inte farligt.
Jag vet hur svårt det kan vara att tro på det folk säger för jag var precis lika dan. Så jag vill bara säga att, jag har varit i eran sits och det är inte så farligt som man tror. Gör bara det dom säger åt dig att göra så blir det skit bra :) Jag körde för sakta, körde åt fel håll, körde på fel sida av konerna, fick snurr på bilen då man inte skulle det osv. Jag gjorde många fel men klarade mig trots det...så var inte oroliga att inte klara det, det kommer gå super bra :)
Albion 2010-11-28 14:51 ! Citera #
Risk2an är det enklaste någonsin, enda sättet du kan kugga är om du inte kan svenska och samtidigt inte har någon tolk. det enda man behöver göra är köra lika snabbt som han säger, sen kvittar det helt om du inte lyckas bromsa i tid och du sladdar lite för långt. det är nästan meningen att misslyckas
Freja 2010-12-02 11:52 ! Citera #
Var noga med att du har uppfattat övningarna, jag fick dålig info före, och missförstod syftet med dem. Instruktören sa ’Försök att stanna före det hinder som dyker upp’, så jag bromsade bara maximalt, men vi skulle försöka att bromsa, och sedan när vi insåg att det inte skulle räcka, styra undan...men det sa han aldrig...

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor