Start > Körkortsforum > Jätte nervös inför Risk2

Jätte nervös inför Risk2

Gäst 2010-06-18 19:29 ! Citera #
Nej, jag säger som alla andra - oroa er inte så mycket. Jag gjorde lite småfel men det gick bra till slut, men lyssna verkligen på instruktionerna för de blir inte så glada om man missar något de har sagt (i alla fall inte min lärare jag hade där). Men, på slutet kändes det verkligen inte som om det vara någon fara för att bli underkänd, man måste nog göra bort sig rätt rejält om det ska hända!
Gäst 2010-06-19 18:10 ! Citera #
Kan du starta en bil, köra, gör som intrukörer säger, då har du klarat utbildningen. koppla så ska det nog gå bra:) :D
sanel89 2010-06-20 00:23 ! Citera #
Du behöver absolut inte oroa dig för risk 2:an det är lixom en prövning, du ska lixom lära känna bilens funktioner på halt väglag.
Du ska nästan göra fel du gör hur många fel som helst du har hur många chanser som helst på dig men tillslut kommer du komma igång och lära dig och det kommer instruktören se att du lärt dig och då kommer du klara det ;) Bara lyssna på hans/hennes instruktioner så är det allt som de ska.. Jag gjorde halkan för 1 Vecka sen och det är en av de roligaste jag varit med om :D Skulle lätt vilja göra den igen :D
Gäst 2010-06-23 11:05 ! Citera #
Det är som alla sägar att risktvåan är inget man behöver oroa sig för att inte bli godkänd. Bara man gör som de säger och håller de hastigheter man blir tillsagd går det bra. Meningen är ju inte heller att man ska klara av uppgifterna man får (försöka stanna innan hinder osv) utan att mer se att det inte är så lätt att hantera bilen vid halt underlag.
Stinis 2010-06-23 20:43 ! Citera #
Jag hörde att någon hade automatlåda på bilen när de körde halkbanan, stämmer det? Är det olika eller har alla samma? Borde man inte köra med vanlig växellåda för att få körkort med det?
Gäst 2010-06-26 13:13 ! Citera #
Ska också göra halkan snart och är också nervös men har hört av kompisar att om man bara gör som instruktionsledaren säger så ska det inte vara några problem. :)
Gäst 2010-06-28 22:15 ! Citera #
Hur kan man inte lyckas?
Det är ju fan bara o gasa fullt och bromsa fullt och svänga fullt :D
As kul va det, lätt värt det, risk ettan va helt onödig...
allleeex 2010-07-10 18:32 ! Citera #
Hej

Så länge du kan hantera en bil relativt bra, lyssnar och försöker göra som ledaren säger till dig så kan man nästan inte bli underkänd.
Dem som blir underkända är folk som inte lyssnar eller tror att dom kan åka runt och leka på banorna. Visst man ska testa på hur bilen känns i halt väglag och det är kul att sitta själv och köra och så. Men säger ledaren en sak så måste du lyssna, annars kan du vara en fara för andra personer som gör risktvåan samtidigt.
Sofia 2010-07-15 20:45 ! Citera #
Jag ska göra den nu på måndag och jag är jättenervös jag med!
Gäst 2010-07-18 18:04 ! Citera #
Jag var också väldigt nervös innan jag körde halkbanan! Fast det blev en väldigt rolig grej tillsist och nu har jag mycket bättre koll på bilen! Syrran och jag satt i samma bil och var båda så nervösa att vi mest skrattade hela tiden, efter vi kört första varvet båda två lättade spänningen och det var bara skoj och spännande!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor