Start > Körkortsforum > Kuggade min uppkörning

Kuggade min uppkörning

Anonym 2020-11-30 23:17 ! Citera #
Seline 2020-11-25
Hej allihopa. Jag har fråga omkring uppkörning ,vilken delar er sämst på en uppkörning, jag undrar mig om det er Manövrering?? Och vad kan hjälpa till att förbättra Manövrering. Jag fick underkänt for Manövrering och jag har uppkörning snart er så nervös
Jag tittar på Youtube om upp- och nedväxling, svängning i korsningar och i rondeller! Det gäller såklart även att övningsköra för att bli bättre på manövreringen :)
Gäst 2020-12-01 00:05 ! Citera #
Tog uppkörningen på första försöket idag (måndag). Tips? Var lugnt, kör hellre lite för sakta än att köra fort och vara osäker. Självklart mycket uppsikt men inte för mycket så att du tappar blicken framåt.
Cautions 2020-12-01 09:01 ! Citera #
Körskolans lärare sa att jag kör jättebra men när jag tar uppkörning kuggade jag i 4 gånger. Jag vet inte vad problem verkligen är. Min erfarenhet är att när man kör måste man

1. Kalla på hastighet, kan inte köra för fort eller för lag hastighet, alltså om hastighet är 70 kör 65-70, inte under 65 på vanliga vägen.
2.När du byter vägen är det jätteviktigt att kalla på vad hastighet är och följa det.
3.Kalla på skylt.
3. Tre order behöver man komma ihog som är “Careful, cautious, decisive”
Don Pedro 2020-12-02 12:32 ! Citera #
Vet inte om det här är till någon hjälp men jag kuggade nyligen och lyckades med min tjejs hjälp nosa fram en tid för uppkörning i Norrtälje. Min första gick åt pipan och jag mådde superdåligt som andra i tråden. Väldigt många kuggar sina första uppkörningar! Ni är inte sämre förare för det. Ligg på och leta efter tider som folk ställt in. Ni måste bara hålla i och fortsätta försöka. Det kommer gå. Lycka till <3
hejsa 2020-12-03 01:11 ! Citera #
Don Pedro 2020-12-02
Vet inte om det här är till någon hjälp men jag kuggade nyligen och lyckades med min tjejs hjälp nosa fram en tid för uppkörning i Norrtälje. Min första gick åt pipan och jag mådde superdåligt som andra i tråden. Väldigt många kuggar sina första uppkörningar! Ni är inte sämre förare för det. Ligg på och leta efter tider som folk ställt in. Ni måste bara hålla i och fortsätta försöka. Det kommer gå. Lycka till <3
När var ”nyligen”? Jag har inte sätt en endaste tid tidigare en April nästa år och har tittat runt i ca 2veckor. Tänker mig att du måste bokat tidigare då?
Line 2020-12-03 20:10 ! Citera #
Hei jag hade uppkörning igår och har det inte bra jag fick resultatet.


Din körning är underkänd.

Grundorsak till underkännandet är:
Manövrering

Din körning visar brister i att:
Uppvisa en rutinmässig manövrering
Detta får konsekvenser på:

Miljömedveten körning
Din körning visar brister i att:
Köra fordonet med god planering och framförhållning
Trafiksäkerhet och beteende
Din körning visar brister i att:
Anpassa placeringen efter de omständigheter som råder
Anpassa hastigheten efter de omständigheter som råder
Förutse och bedöma konsekvenser av olika händelseförlopp
Brister har visat sig i följande situationer:
Gatukorsning
Körning i körfält
Parkering
Passerande av stillastående fordon.

Följande provinnehåll har ingått i ditt körprov:
Vändning med manövrering
Möte
Parkering
Backning
Körning i körfält
Körfältsbyte
Gatukorsning
Signalreglerad korsning
Cirkulationsplats
Passerande av stillastående fordon
Körning på landsväg
Infart på landsväg
Sväng från landsväg
Omkörning
Motorväg/motortrafikled
Körning mot mål


.. skal jag ge upp har haft det mycket svårt har kört mycket!!! Vad skal jag göra jag undrar om jag skal ge upp. ?? Andra som har fått det resultat och sen blev godkänd?
Gäst 2020-12-04 00:45 ! Citera #
Line 2020-12-03
Hei jag hade uppkörning igår och har det inte bra jag fick resultatet.


Din körning är underkänd.

Grundorsak till underkännandet är:
Manövrering

Din körning visar brister i att:
Uppvisa en rutinmässig manövrering
Detta får konsekvenser på:

Miljömedveten körning
Din körning visar brister i att:
Köra fordonet med god planering och framförhållning
Trafiksäkerhet och beteende
Din körning visar brister i att:
Anpassa placeringen efter de omständigheter som råder
Anpassa hastigheten efter de omständigheter som råder
Förutse och bedöma konsekvenser av olika händelseförlopp
Brister har visat sig i följande situationer:
Gatukorsning
Körning i körfält
Parkering
Passerande av stillastående fordon.

Följande provinnehåll har ingått i ditt körprov:
Vändning med manövrering
Möte
Parkering
Backning
Körning i körfält
Körfältsbyte
Gatukorsning
Signalreglerad korsning
Cirkulationsplats
Passerande av stillastående fordon
Körning på landsväg
Infart på landsväg
Sväng från landsväg
Omkörning
Motorväg/motortrafikled
Körning mot mål


.. skal jag ge upp har haft det mycket svårt har kört mycket!!! Vad skal jag göra jag undrar om jag skal ge upp. ?? Andra som har fått det resultat och sen blev godkänd?
Ge upp? Haha skärp dig! All den där texten betyder ingenting för oss. Du vet själv vad du misslyckades med och det brukar inspektören berätta också. Så bara att träna lite mer och försöka igen. Såg ju inte så farligt ut det där, jag hade likadant på min första uppkörning och klarade det sedan utan anmärkningar andra gången... utan att köra bil mellan de två uppkörningarna :x
Line 2020-12-04 13:01 ! Citera #
Detta är min andra uppkörning jag fölar mig såå irriterat och aldrig komma att bli godkänt :( vet inte hur jag skal tänka
Gästen 2020-12-04 18:00 ! Citera #
Line 2020-12-04
Detta är min andra uppkörning jag fölar mig såå irriterat och aldrig komma att bli godkänt :( vet inte hur jag skal tänka
Hahaha!!!!! Såna som du liksom...
Line 2020-12-04 20:00 ! Citera #
Gästen 2020-12-04
Hahaha!!!!! Såna som du liksom...
Gästen du er inte bättra når du svara med denna kommentar!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest