Start > Körkortsforum > Kuggade min uppkörning

Kuggade min uppkörning

Nervös 2020-11-05 08:00 ! Citera #
Hej

Kuggade min första uppkörning igår och har mått otroligt dåligt sen jag fick resultatet. Har känt mig helt tom och besviken på mig själv. Försöker att ta mig framåt men lyckas alltid att hamna tillbaka i hålan med alla negativa tankar. Kuggade pga att jag inte hade tillräckligt låg hastighet (håll mig under hastighetsgränserna) när det fanns risk för halka ute.

”Bara om jag körde långsammare”, ”bara om jag körde försiktigare”, bara om jag hade insett att det fanns risk för halka ute”...

Jag vet inte hur jag ska ta mig vidare. Gick och la mig tidigare för mådde inte alls bra men hamnade då återigen med de jobbiga tankarna. Försökte hitta distraktion men det hjälpte inte. Försökte plugga mer och mådde sämre.

Behöver hjälp med hur jag tar mig förbi detta. Vill inte må såhär dåligt. Försöker acceptera sanningen men det går inte som jag vill. Hur klarade ni er genom det här? :cry:
Hanna 2020-11-05 10:28 ! Citera #
Jag kuggade min andra uppkörning igår. Mådde skit verkligen efteråt och gör det fortfarande. Tyvärr så har Trafikverket knappt några tider för uppkörning nånstans förrän i februari-mars. Min teori går ut i mars.

Det är liksom en lång period av ovisshet. Jättejobbigt när man lagt ner massa tid och pengar. Vill liksom bara få det ur världen, jag pluggar en krävande utbildning vid sidan av körkortet så vill ju kunna fokusera på den.

Har väl inga egna tips mer än att försöka tänka på vad som gjorde att man blev kuggad, öva på det nästa gång man övningskör, kanske läsa lite teori kring det. Jag har ingen att övningsköra med tyvärr, så det är skola som gäller. Tror dock det är bra att förlägga lektionerna nära inpå uppkörningen.

Sen försöka tänka på vad inspektören faktiskt inte sa något negativt om - Då har du ju ändå gjort en del framsteg. Sen att försöka göra andra saker som höjer humöret lite, som får en att tänka på annat än körkortet.
Snyftarn 2020-11-05 10:54 ! Citera #
Kuggad oxå min uppkörning igår. Mår skit skulle backa runt hörn men misslyckades totalt samt att jag tittade alldeles för lite runt omkring mig och i speglarna. Mkt tror jag handlar om att man stressar upp sig själv. Bara öva på och inte ge upp. Dock finns de nästan inga uppkörningstider att boka. (Västmanland ) :x
Hanna 2020-11-05 12:09 ! Citera #
Nej jag vet! Dock förstår man ju det i och med Corona, men det blir ju också lite motsägelsefullt i samband med att de säger att man ska undvika kollektivtrafiken. Hade jag haft körkort nu hade jag sluppit åka kommunalt till jobbet liksom :x
Gäst 2020-11-05 15:24 ! Citera #
Hur känns det att vara en del av problemet? :x Nu måste alla andra vänta lite mer för sin uppkörning bara för att ni inte lyckades köra perfekt! :x :x :x :x Jag kuggade ju 7 gånger men det ska vi inte snacka om! :x
Nervös 2020-11-05 15:55 ! Citera #
Gäst 2020-11-05
Hur känns det att vara en del av problemet? :x Nu måste alla andra vänta lite mer för sin uppkörning bara för att ni inte lyckades köra perfekt! :x :x :x :x Jag kuggade ju 7 gånger men det ska vi inte snacka om! :x
Schysst att du skuldbelägger oss när vi redan mår dåligt! Tror du att vi försöker kugga med flit? NEJ. Vi gör vårt bästa och men det går inte alltid som man vill :x
Nervös 2020-11-05 16:00 ! Citera #
Snyftarn 2020-11-05
Kuggad oxå min uppkörning igår. Mår skit skulle backa runt hörn men misslyckades totalt samt att jag tittade alldeles för lite runt omkring mig och i speglarna. Mkt tror jag handlar om att man stressar upp sig själv. Bara öva på och inte ge upp. Dock finns de nästan inga uppkörningstider att boka. (Västmanland ) :x
Ja, tiderna är helt slut fram till februari/mars :cry:

Börjar ifrågasätta mig om allt. Tänk om jag kuggar på andra områden i min nästa uppkörning?

Mår lite bättre nu efter att ha tagit en promenad utomhus. Ett tips!

Försöker också övertyga mig själv att det inte hela världen att vi kuggar. Vi kämpar oss igenom det här tillsammans
Nervös 2020-11-05 16:02 ! Citera #
Hanna 2020-11-05
Jag kuggade min andra uppkörning igår. Mådde skit verkligen efteråt och gör det fortfarande. Tyvärr så har Trafikverket knappt några tider för uppkörning nånstans förrän i februari-mars. Min teori går ut i mars.

Det är liksom en lång period av ovisshet. Jättejobbigt när man lagt ner massa tid och pengar. Vill liksom bara få det ur världen, jag pluggar en krävande utbildning vid sidan av körkortet så vill ju kunna fokusera på den.

Har väl inga egna tips mer än att försöka tänka på vad som gjorde att man blev kuggad, öva på det nästa gång man övningskör, kanske läsa lite teori kring det. Jag har ingen att övningsköra med tyvärr, så det är skola som gäller. Tror dock det är bra att förlägga lektionerna nära inpå uppkörningen.

Sen försöka tänka på vad inspektören faktiskt inte sa något negativt om - Då har du ju ändå gjort en del framsteg. Sen att försöka göra andra saker som höjer humöret lite, som får en att tänka på annat än körkortet.
Min också! Hoppas att det finns tider snart Annars får man väl gå igenom en trafikskola där de har en annan typ av kösystem :x
Gäst 2020-11-05 20:59 ! Citera #
Ifall man är en måttligt bra bilförare får man inte underkänt på körprovet. Folk som kuggas är helt enkelt inte redo för att ge sig ut i trafiken.
Gäst 2020-11-05 22:43 ! Citera #
Gäst 2020-11-05
Ifall man är en måttligt bra bilförare får man inte underkänt på körprovet. Folk som kuggas är helt enkelt inte redo för att ge sig ut i trafiken.
Inte alltid det som stämmer! Finns därmed dumma trafikinspektörer också.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor