Start > Körkortsforum > Kuggade min uppkörning

Kuggade min uppkörning

Gäst 2020-11-05 23:16 ! Citera #
Gäst 2020-11-05
Inte alltid det som stämmer! Finns därmed dumma trafikinspektörer också.
Jo, det stämmer alltid. Trafikinspektörer är utbildade inom detta område och kan sitt jobb. Ifall man får underkänt får man skylla sig själv.
... 2020-11-06 12:09 ! Citera #
Vad menar du Gäst med att säga kuggar man går man skylla sig själv?


Menar går man på trafikskola och trafikläraren säger du är redo att köra upp då gör man de. Iaf ja jag litade på min trafiklärare. Dock kuggade ja på flera ställen. Så för mig är de gör om gör rätt öva mer på de som va problem Mkt var nog nerverna som spela mig ett spratt för körläraren kände inte igen Mina fel
Gäst 2020-11-06 12:30 ! Citera #
... 2020-11-06
Vad menar du Gäst med att säga kuggar man går man skylla sig själv?


Menar går man på trafikskola och trafikläraren säger du är redo att köra upp då gör man de. Iaf ja jag litade på min trafiklärare. Dock kuggade ja på flera ställen. Så för mig är de gör om gör rätt öva mer på de som va problem Mkt var nog nerverna som spela mig ett spratt för körläraren kände inte igen Mina fel
Man ska kunna köra bil i i nervösa och stressande situationer. Klarar man inte det ska man inte ha körkort helt enkelt.
Empati 2020-11-21 01:51 ! Citera #
Först och främst, jag lider med er. Ingen kuggar för att de vill och folk som trollar om att ni tar upp tider eller inte är redo etc, bortse från dessa kommentarer.

Allt handlar egentligen om tillfälligheter. Vilka moment du får göra, tidpunkt, väglag, trafik, dagsform, inspektör etc.
Lyckas du helhetsmässigt och klarar de moment som efterfrågas så blir du godkänd trots mindre fel.

Kuggade själv 2 ggr, första gången kändes allt skit, andra gången hade jag inga höga förväntningar att lyckas. Men båda försöken gav mig värdefull återkoppling och erfarenhet på vad som förväntas av mig.

Hade samma problematik som ni, fanns inga lediga uppkörningstider, giltighetstiden på teorin gick ut snart, lagt ner skitmycket tid och pengar. Hade god lust att skita i allt, så ni är inte ensamma.

Några tips som hjälpt mig väldigt mycket.

- Gå in på bokningssidan på morgon för att försöka hitta lediga tider, störst chans på morgonen att någon avbokar. Om det är kört, kolla även mindre orter, de brukar ha fler lediga tider.
- Öva på de moment ni kuggade på som står i protokollet, både praktiskt och teoretiskt så det känns bättre om man behöver göra om dem.
- Kör mycket i området ni ska köra upp i, så ni vet vilka hastigheter, vägar, rondeller etc som gäller.
- Bästa är att köra upp i körskolans bil. Om det inte går, kolla upp vilken bil de använder (står på trafikverkets hemsida beroende på ort) och försök övningsköra med en sådan.

Sammanfattningsvis, ta det lugnt. Ni kommer att klara av det. Bättre att ta det lugnt och köra trafiksäkert än att stressa genom luckor och eco-driving. Klarar ni det inte denna gång så finns det alltid fler tillfällen.

Lyckades på tredje försöket, alla goda ting är tre. Stort lycka till!
Gäst 2020-11-21 09:41 ! Citera #
Empati 2020-11-21
Först och främst, jag lider med er. Ingen kuggar för att de vill och folk som trollar om att ni tar upp tider eller inte är redo etc, bortse från dessa kommentarer.

Allt handlar egentligen om tillfälligheter. Vilka moment du får göra, tidpunkt, väglag, trafik, dagsform, inspektör etc.
Lyckas du helhetsmässigt och klarar de moment som efterfrågas så blir du godkänd trots mindre fel.

Kuggade själv 2 ggr, första gången kändes allt skit, andra gången hade jag inga höga förväntningar att lyckas. Men båda försöken gav mig värdefull återkoppling och erfarenhet på vad som förväntas av mig.

Hade samma problematik som ni, fanns inga lediga uppkörningstider, giltighetstiden på teorin gick ut snart, lagt ner skitmycket tid och pengar. Hade god lust att skita i allt, så ni är inte ensamma.

Några tips som hjälpt mig väldigt mycket.

- Gå in på bokningssidan på morgon för att försöka hitta lediga tider, störst chans på morgonen att någon avbokar. Om det är kört, kolla även mindre orter, de brukar ha fler lediga tider.
- Öva på de moment ni kuggade på som står i protokollet, både praktiskt och teoretiskt så det känns bättre om man behöver göra om dem.
- Kör mycket i området ni ska köra upp i, så ni vet vilka hastigheter, vägar, rondeller etc som gäller.
- Bästa är att köra upp i körskolans bil. Om det inte går, kolla upp vilken bil de använder (står på trafikverkets hemsida beroende på ort) och försök övningsköra med en sådan.

Sammanfattningsvis, ta det lugnt. Ni kommer att klara av det. Bättre att ta det lugnt och köra trafiksäkert än att stressa genom luckor och eco-driving. Klarar ni det inte denna gång så finns det alltid fler tillfällen.

Lyckades på tredje försöket, alla goda ting är tre. Stort lycka till!
” Hade samma problematik som ni, fanns inga lediga uppkörningstider”

Hahaha, undrar varför det inte fanns lediga tider. Kanske för att ni storkuggare tar allihopa.
:) 2020-11-21 10:15 ! Citera #
Gäst 2020-11-21
” Hade samma problematik som ni, fanns inga lediga uppkörningstider”

Hahaha, undrar varför det inte fanns lediga tider. Kanske för att ni storkuggare tar allihopa.
Man får helt enkelt tänka så här; körkort kan man alltid skaffa så en uppkörning mer eller mindre klarar vi av! Medkänsla är det däremot inte alla som har och heller inte får, vilket ”Gäst” här så fint visar :)
Johanna 2020-11-21 16:12 ! Citera #
Bra skrivet ovan ;)
Sus 2020-11-21 16:57 ! Citera #
Hej allihopa. finns det någon i tråden som har svårt att parkera, fickparkering och Backa runt hörn, jag mister snart min självförtroende, når det kommer med att parkera.
Gäst 2020-11-21 18:21 ! Citera #
Johanna 2020-11-21
Bra skrivet ovan ;)
Tack, äntligen någon som håller med mig!
Gäst 2020-11-21 18:42 ! Citera #
Sus 2020-11-21
Hej allihopa. finns det någon i tråden som har svårt att parkera, fickparkering och Backa runt hörn, jag mister snart min självförtroende, når det kommer med att parkera.
Kan du verkligen inte parkera? Det är ju hur enkelt som helst, hahahaha!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo