Start > Körkortsforum > Onödig med Riksettan ?

Onödig med Riksettan ?

zkviz 2010-12-27 01:23 ! Citera #
Onödigt och onödigt... Är mest en tolkningsfråga.
Jag menar går man på en bilskola som majoriteten av alla människor i dagens läge gör så får man ju den kunskap osv som kommer på riskettan.
Personligen håller jag med många om att den var extremt tråkig.
Men vissa bitar kändes faktiskt väldigt nyttigt att få veta som tex de olika promille nivåerna i olika länder.
Är stolt över att Sverige har så låg promille halt som vi har.
Gäst 2010-12-28 00:02 ! Citera #
paxbonum
Kursen är onödigt dyr det kan jag hålla med om... men om den var onödig skulle det väl inte finnas några rattfyllerister???!!!

Och det gör det. Hörde någon uträkning på att det finns ”minst” lika många som taxibilar. Dvs. Ser du 5 taxibilar på din biltur, så har du troligen kört förbi minst 5 st som körtrattfulla på samma resa.

MVH R-M



Gäller detta även i NewYork? hahaha
Johan M 2011-01-01 19:39 ! Citera #
momo222
Nån som tycker det är onödigt med riksettan på 3 till 3.5timmar ?


Jag hade riktigt roligt när jag gjorde riskettan. Vi hade en riktigt bra lärare.
Emma00 2011-01-31 16:19 ! Citera #
momo222
Nån som tycker det är onödigt med riksettan på 3 till 3.5timmar ?


Jag tyckte det var väldigt nödvändigt med riskettan. Om inte annat så fick man mycket hjälp med att lära in saker till teoriprovet! Saker sitter ju oftast bättre när man fått lära sig de genom att både lyssna och läsa själv.
johannayyy 2011-02-02 21:38 ! Citera #
momo222
Nån som tycker det är onödigt med riksettan på 3 till 3.5timmar ?


Det kändes väldigt onödigt, och dyrt. De vill kräma ur mer pengar. Bra med information, men måste det vara så fokuserat på skrämsel och skräckpropaganda?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest