Start > Körkortsforum > Onödig med Riksettan ?

Onödig med Riksettan ?

Gäst 2010-04-17 16:11 ! Citera #
Nån som tycker det är onödigt med riksettan på 3 till 3.5timmar ?
Flowcap 2010-04-18 16:41 ! Citera #
Onödigt är det ju absolut inte men tråkigt ohja :)
Ssarisen 2010-04-24 22:43 ! Citera #
Egentligen är den inte onödig. Jag tänkte över en massa saker som jag aldrig skulle ha tänkt på annars. Är man naiv så inser man en del om sig själv. Det gjorde i alla fall jag!
Gäst 2010-04-25 10:18 ! Citera #
Kursen är onödigt dyr det kan jag hålla med om... men om den var onödig skulle det väl inte finnas några rattfyllerister???!!!

Och det gör det. Hörde någon uträkning på att det finns ”minst” lika många som taxibilar. Dvs. Ser du 5 taxibilar på din biltur, så har du troligen kört förbi minst 5 st som körtrattfulla på samma resa.

MVH R-M
Gäst 2010-05-21 21:11 ! Citera #
Jag tyckte personligen att den var sjukt onödig. Jag menar, det finns väl ingen som inte vet att man inte bör köra bil när man har alkohol eller andra droger i kroppen? Och de som ändå gör det kommer med största sannolikhet göra det även efter en risketta.

Men det vore trevligt att om några år få se huruvida riskettan haft någon påverkan på beteendet de som tar körkort nu. Det kanske visar sig att jag varit onödigt cynisk i mina antaganden. ;)
tisslan 2010-05-25 11:13 ! Citera #
Jag tor att den kan kännas mer onödig för vissa personer än för andra. De som redan är riskmedvetna kanske känner att de inte har så mycket där att göra medan andra faktiskt får sig en ordentlig tankeställare. Hur ska man kunna särskilja de som behöver gå eller inte?
Om det kan rädda endast ett enda liv så tycker jag att det är totalt värt det att alla måste genomgå riskutbildningen!
BlackEdition 2010-05-26 18:41 ! Citera #
3.5 timmar är ändå inte så farligt, tänk mer på kortet istället :)
Gäst 2010-06-06 07:37 ! Citera #
Stod i tidningen om en olycka i helgen igen. Föraren misstänks för rattfylleri. Han överlevde. Två andra i bilen dog!
Gäst 2010-06-28 22:15 ! Citera #
Tjäna pengar
Friday 2010-06-30 15:57 ! Citera #
Konstigt att de inte kommit på det här mid riskettan tidigare, det är ju bra om den bidrar till mindre olyckor men ibland så känns det bara som om de hittar på saker för att ta betalt, varför ska den vara så dyr om den är nödvändig?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest