Start > Körkortsforum > Riskettan

Riskettan

Gäst 2010-06-19 18:09 ! Citera #
Mycket bra utbildning, man får lära sig lite teori och hur man ska uppträda i trafiken på köpet. Jag tror att detta kommer skrämma ungdomar från att köra rattfulla.
Gäst 2010-07-06 19:45 ! Citera #
Skittråkig
allleeex 2010-07-10 13:32 ! Citera #
RiskEttan är en utbildning som berör alkohol, droger samt trötthet och riskbeteende. I likhet med riskutbildning 2,
halkbanan, måste denna utbildning ha genomförts innan man skriver kunskapsprovet och
genomför körprovet.

Syftet med utbildningen är att ge nya förare kunskap och insikt om hur alkohol, droger och trötthet kan
påverka körförmågan. Man ska bli medveten om vilka konsekvenser som kan bli samt vad som
ökar riskerna och hur de kan undvikas.

Utbildningen är ca tre timmar lång och sker i grupp där man diskuterar olika frågor och påståenden. Man kollar på filmer, bilder och får kanske göra vissa små test eller övningar.

Hoppas du fick bra information :)
Back 2010-08-12 11:53 ! Citera #
Edit
Motor 2010-08-25 18:58 ! Citera #
Jag tycker att riskettan var bra. Den jag gick innehöll ca 1/3 om droger och alkohol. Sedan resten om trötthet och andra riskbeteenden. Det var en bra och lärorik utbildning, viktigare för vissa att ha gått. Vi fick se 2 filmer de var inte direkt skrämselfilmer utan mer tragiska.
Gäst 2010-09-05 19:45 ! Citera #
Vi pratade om olika risker i trafiken.
Alkohol,droger osv! Ganska bra att se som en teorilektion!
Sedan kom där en kille (nykter alkolist och narkoman) och berättade om vad han hade varit med om!
Inget otäckt alls!
Luddef 2010-09-06 12:52 ! Citera #
På riskettan pratade vi i 2 en och halv timme om risker, alkohol & droger. Sedan tittade vi på små filmsnuttar där man kunde se vad effekterna blir.

Ha det så trevligt på risk1an :)
sandra k 2010-10-02 15:33 ! Citera #
Man pratade om alcohl och droger samt hur hjärnan funkar i vissa stadier mm, mycket intressant tyckte jag
TonyG 2010-10-27 12:52 ! Citera #
Känns rätt ovärt i mina ögon, betala för sådant man blir matad med i skolan ända sedan barnsben. 800:- för något som är sunt förnuft?
louie 2011-01-25 19:59 ! Citera #
Helt okej kurs! innan var jag väldigt tkevsam, men jag tycker absolut att det är bra att den är obligatorisk, även om den är lite overprized...

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor