Start > Körkortsforum > Uppskrivning och uppkörning i …

Uppskrivning och uppkörning i Linköping

TS 2017-06-30 21:36 ! Citera #
Nick 2017-06-30
Denna nivå alltså. I’m out. Den dagen du vågar dig på lite tyngre lära kommer du förstå vad jag menar; då inser du att du inte vet hur du lär dig bäst. Lycka till med körkortet!


För övriga: Kombinera kursbok med förslagvis korkortonline.se eller STR. Det är effektivt och långsiktigt.
DENNA nivå alltså. I’M out. Jag ska säga något som lär göra att du trillar av stolen/whatever du sitter på - denna sk tyngre litteratur innehåller en hel j*vla massa utfyllnad, blaj och onödigheter. (Jag kan bara föreställa mig röken som blåser ut ur öronen på dig :lol: ) Jag har läst i boken och vidhåller att testproven är absolut bäst inlärningstyp för mig och så väntar jag på att du ska göra alla testprov ;) Folk är olika, oavsett om du vill inse det eller inte. Sträckläsning som studieteknik gör INTE att information fastnar i huvudet på mig, för det är för mycket utfyllnad och för lite väsentligheter samt för monotont för att jag på ett effektivt och djupgående sätt ska kunna lära mig och komma ihåg det som stått. Dagligen tillämpar jag teorin som jag har lärt mig i trafiken - då är det inte ytligt inlärt. Att jag studerar bäst genom att bli förhörd gör mig inte till en dummare person. 61/65 säger sitt. Sedan kan ni fortsätta att hävda att jag skulle kunna gissa mig till det utan grundkunskap. Lite sannolikhetslära vore kanske inte fel...

Jag säger inte alls att det är fel att läsa i kursboken om det fungerar bäst för en individ. Att vara säker på att det finns en Gud är lika vanskligt som att vara säker på att det INTE finns en Gud, för det kan man ju faktiskt inte säga med säkerhet. Och är du helt säker på det, ja då säger det sitt...
TS 2017-06-30 22:05 ! Citera #
Självklart kommer du också på alla sätt du kan försöka misstolka det jag skriver så jag kan klargöra kort om vad jag menar med att kursboken innehåller blaj och onödigheter. Det jag menar är att samma väsentliga information som finns i testproven står i boken. Jag har gjort stickprov på omkring 30-50 sidor på olika ställen i boken och ingenting var nytt på något sätt. Allting känner jag igen från testproven informationsmässigt, men i bokform skriver man längre bara för trevlighetens skull. Tex förklaras det vad grupptryck innebär på 2,5 s fast det hade fått plats på max fem meningar. Dessutom återkommer grundprinciperna på väldigt många sidor, vilket gör att allt som bygger på detta är självklarheter om man kan grunden - vilket jag kan (håll i hatten nu) för att jag har pluggat genom testprov. Testproven är det väsentliga i boken omvandlat till fråge- och svarsform. Så enkelt är det, även om du vill argumentera för att ha rätt bara för att ha det eller för att du av en ologisk anledning tror att du är bättre bara för att du har läst ”den fina, tunga boken” ;)
Gäst 2017-07-01 00:35 ! Citera #
TS 2017-06-30
DENNA nivå alltså. I’M out. Jag ska säga något som lär göra att du trillar av stolen/whatever du sitter på - denna sk tyngre litteratur innehåller en hel j*vla massa utfyllnad, blaj och onödigheter. (Jag kan bara föreställa mig röken som blåser ut ur öronen på dig :lol: ) Jag har läst i boken och vidhåller att testproven är absolut bäst inlärningstyp för mig och så väntar jag på att du ska göra alla testprov ;) Folk är olika, oavsett om du vill inse det eller inte. Sträckläsning som studieteknik gör INTE att information fastnar i huvudet på mig, för det är för mycket utfyllnad och för lite väsentligheter samt för monotont för att jag på ett effektivt och djupgående sätt ska kunna lära mig och komma ihåg det som stått. Dagligen tillämpar jag teorin som jag har lärt mig i trafiken - då är det inte ytligt inlärt. Att jag studerar bäst genom att bli förhörd gör mig inte till en dummare person. 61/65 säger sitt. Sedan kan ni fortsätta att hävda att jag skulle kunna gissa mig till det utan grundkunskap. Lite sannolikhetslära vore kanske inte fel...

Jag säger inte alls att det är fel att läsa i kursboken om det fungerar bäst för en individ. Att vara säker på att det finns en Gud är lika vanskligt som att vara säker på att det INTE finns en Gud, för det kan man ju faktiskt inte säga med säkerhet. Och är du helt säker på det, ja då säger det sitt...
Ingen som sagt att körkortsteori är tung litteratur. Läs om, läs rätt.
TS 2017-07-01 19:29 ! Citera #
Nick 2017-06-30
Denna nivå alltså. I’m out. Den dagen du vågar dig på lite tyngre lära kommer du förstå vad jag menar; då inser du att du inte vet hur du lär dig bäst. Lycka till med körkortet!


För övriga: Kombinera kursbok med förslagvis korkortonline.se eller STR. Det är effektivt och långsiktigt.
”Den dagen du vågar dig på lite tyngre lära”
Ingen som sagt något om ”tyngre”, säger du... Läs om läs rätt!
TS 2017-07-01 19:39 ! Citera #
Sedan är frågan dock om personen menade körkortsboken, men det är relativt oviktigt i sammanhanget. Sk ”tyngre lära” innehåller i regel en heeel del utfyllnad och onödigheter. Sådant har jag förstås läst i olika ämnen och skakat på huvudet lika mycket varje gång... Folk som gillar sådant är sådana som gärna läser en bok som ”blir bra efter 300 sidor”. Det är förstås helt okej att folk är sådana, på samma sätt som det är helt okej att andra föredrar allt annat än sträckläsning som studieteknik.
Nick 2017-07-01 20:28 ! Citera #
TS 2017-07-01
”Den dagen du vågar dig på lite tyngre lära”
Ingen som sagt något om ”tyngre”, säger du... Läs om läs rätt!
Tråkigt att dina lässvårigheter sträcker sig så långt att du framstår som korkad.
Nick 2017-07-01 20:40 ! Citera #
TS 2017-07-01
Sedan är frågan dock om personen menade körkortsboken, men det är relativt oviktigt i sammanhanget. Sk ”tyngre lära” innehåller i regel en heeel del utfyllnad och onödigheter. Sådant har jag förstås läst i olika ämnen och skakat på huvudet lika mycket varje gång... Folk som gillar sådant är sådana som gärna läser en bok som ”blir bra efter 300 sidor”. Det är förstås helt okej att folk är sådana, på samma sätt som det är helt okej att andra föredrar allt annat än sträckläsning som studieteknik.
Din bok i mellanstadiekemi räknas inte som tyngre lära tyvärr.
ompa 2017-07-02 00:35 ! Citera #
Haters gonna hate. Tyckte det var bra skrivet, grattis till körkortet och grymt jobbat! Du borde bli journalist 8-)
Gäst 2017-07-02 03:23 ! Citera #
Jag bråkar alltid med Nick(automat vs manuell osv), men jag måste komma in här och säga att han har rätt. Det du faktiskt skriver rent objektivt TS är att man ska köra på ytinlärning. Det är inte effektivt(spelar ingen roll vad du inbillat dig). Du verkar inte kunna något alls om inlärning.

Om du faktiskt menade något annat än ytinlärning, då får du jobba på hur du formulerar dig. Det du skrev ÄR ytinlärning hur än du vrider och vänder på det.

Nu verkar du väldigt ung... Men lägg ner med det där, TS. Du har bara fel.
Mats 2017-07-02 13:16 ! Citera #
Håller med föregående skrivare, det du skrev TS är ytinlärning i alla högsta grad...
Så jag håller faktiskt med NICK i just detta... Även fast jag tycker att ni båda har kommit way of subject i dom sista inläggen, började mer o mer se ut som ett sandlådekrig...

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
2
I går 13:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo