Fick köra med en i Farsta som jag tyckte var väldigt otrevlig genom hela uppkörningen. Konstiga åsikter och allmänt otrevlig. Kuggade mig, fast kunde inte förklara vad jag skulle ha gjort annorlunda, väldigt opedagogiskt. Jag mådde väldigt dåligt efter detta, då bemötandet var det värsta. Körde upp på ett annat ställe och fick körkortet fastän körningen gick lika bra båda gångerna. Har tagit många lektioner och kört mycket privat i 3 år, så jag var inte oförberedd för Farsta.
Känner igen mig helt på detta. Instämmer verkligen efter återkommande erfarenhet.
Har prövat att köra upp i Farsta med olika personer. Alla inspektörer utom en som jag mött där har varit otrevliga och gillar att spä på med sina subjektiva åsikter för att försöka argumentera och kugga. Det var endast en person en gång som varit professionell, lugn, uppmuntrande och pedagogisk där. Vid min uppkörning där körde jag 100% trafiksäkert (har kört mycket både med skola och privat), men ändå drog hon upp diverse trams efteråt som jag anser inte alls stämmer överhuvudtaget. Visst mindre fel kan man göra som inte är trafikfarliga, men inte alls. De påstår att de kan bortse från mindre fel, men i slutändan är det inspektörens egen lust att visa makt eller inte som avgör. Känner de för att kugga så tar de minsta ofarliga grejen och spär på en massa och hittar på fel som man inte gjort. De tycks vara misslyckade människor som får en kick av maktmissbruket. Jag kommer aldrig någonsin mer boka en uppkörning i Farsta i ren protest mot detta. Det är sjukligt.
P.S. Det tycks finnas andra, kanske nya, inspektörer där i Farsta som jag inte haft som är seriösa och förstår vad som verkligen gäller i trafiken. Nu har jag dock fått nog av detta och kommer inte boka där igen.